Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
MARKA & DESIGN
Spór o „Satan shoes”, czyli o próbie ochrony znaku towarowego Nike i zakresie swobody w modyfikowaniu produktów projektantów
MSCHF, kolektyw artystyczny z Brooklynu, przerobił i sprzedał 666 par butów modelu Air Max 97. W podeszwie „Satan shoes” znajdowała się kropla ludzkiej krwi, przy sznurówkach pentagramy, a na boku został wyszyty biblijny cytat: „Luke 10:18”. Nike pozwało MSCHF za wykorzystanie ich znaku towarowego i domagało się odszkodowania za poniesione straty wizerunkowe. Sprawa nie ustanowiła jednak [...]


MODA, KULTURA & SZTUKA
Moda w czasach SARS-CoV-2
Rozpoczęło się dosyć niewinnie. Koronawirus zmusił chińskich projektantów, kupców, stylistów i innych przedstawicieli branży mody do zrezygnowania z udziału w Mediolańskim Tygodniu Mody jesień-zima 2020/2021. W dniach 18 lutego – 24 lutego 2020 roku nie byli oni częścią, przepełnionego włoskim szykiem wydarzenia. Camera Nazionale della Moda Italiana (czyli Krajowa Izba Mody Włoskiej) rozpoczęła w tym czasie [...]


MARKA & DESIGN
Po co nam wzór przemysłowy? – case study dotyczące paneuropejskiego zabezpieczenia roszczeń ochrony designu produktu
Na podstawie case study z naszej praktyki ochrony własności intelektualnej wyjaśniamy, na czym polega zabezpieczenie roszczeń dotyczących wzorów wspólnotowych na terytorium Unii Europejskiej i jak wykorzystać instrumenty prawa unijnego w skutecznej ochronie designu produktów.   Kancelaria w ostatnim czasie reprezentowała Klienta będącego jednym z największych producentów sprzętu AGD oraz RTV na świecie. Podmiot trzeci – [...]


MARKA & DESIGN
Czy kolor może być zarejestrowany jako znak towarowy?
Zarejestrowanie znaku towarowego upoważnia uprawnionego do używania go na wyłączność. W świetle przepisów UE znak może składać się z dowolnego oznaczenia lub formy graficznej, jednak musi posiadać elementy odróżniające od towarów i usług innego przedsiębiorcy. Czy czerwona podeszwa stworzona przez francuskiego projektanta jest wystarczającym charakterystycznym elementem pozwalającym na rejestrację jej jako znak towarowy? O tym [...]


MARKA & DESIGN
Paski na butach sportowych tylko dla Adidas'a?
Adidas to chyba najbardziej znana i rozpoznawalna marka odzieży i obuwia sportowego na świecie. Chyba każdy kojarzy sławne "trzy paski" tego producenta. Jednak wybierajac jako oznaczenie swoich produktów dość banalny i popularny wzór trzeba się zmierzyć z podobnymi pomysłami konkurencji. Adidas mierzył sie z nimi od 2009r. (przynajmniej w tej konkretnej odsłonie), ale jak się [...]


MARKA & DESIGN
Kaloryczny spór Nestle i Cadbury – ochrona kształtu produktu spożywczego
Zewnętrzny wygląd produktu stanowi obecnie istotny element promocji i strategii marketingowej przedsiębiorstw. Niektóre krągłości, wypuklenia, spłaszczenia dzięki ich ochronie prawnej mogą stać się wyjątkowo cenne. Uwzględniając potencjał odpowiedniego designu produktu gigant branży elektronicznej – Apple uzyskał prawo ochronne na kształt swoich urządzeń, tj. prostokąt z zaokrąglonymi rogami. Podczas słynnej „wojny patentowej” między koncernem z Cupertino [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.