Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
MARKA & DESIGN
Zapach jako znak towarowy?
Nieustający rozwój konsumpcjonizmu oraz wprowadzanie coraz to nowych produktów i usług powoduje, że producenci szukają skutecznych metod promocji przyczyniających się do zwiększenia zysków i poszerzenia portfolia klientów. Do promocji coraz chętniej wykorzystywane są kolor, kształt, smak czy zapach, tworzące tzw. strategię marketingową sensoryczną, zwaną także strategią marketingową pięciu zmysłów. Zapach uważany jest za czynnik, który [...]


REKLAMA & EVENTY
Event Management - chwal się zrealizowanymi projektami!
Każdy z podmiotów istniejących na rynku powinien funkcjonować według wypracowanej strategii biznesowej. Jednym z jej nieodłącznych elementów są aktywności public relations. Ich celem jest realizacja zewnętrznej komunikacji oraz budowanie relacji z klientami, partnerami biznesowymi, mediami czy influencerami. W tego typu działaniach coraz częściej wykorzystuje się eventy, których organizacja zlecana jest wyspecjalizowanym agencjom.    Sposobów reklamowania [...]


MARKA & DESIGN
Czy to naprawdę CH@NEL? - słów parę o dobrach luksusowych w Internecie
„You are in desperate need of Chanel” – to słowa Nigela (Stanley Tucci) z filmu “Diabeł ubiera się u Prady”, skierowane do otulonej modrym swetrem wystraszonej światem mody Andrei (Anne Hathaway). Dzisiejszy świat przesiąknięty jest potrzebą bogacenia się, podążania za trendami i aspirowaniem do luksusowego stylu życia. Często zdarza się, że akcesoria słynnych projektantów czy nawet [...]


MARKA & DESIGN
Kubek ze Starbucksa na stole w Winterfell – jak do tego doszło?
Internet huczy na temat „wpadki” twórców najnowszego odcinka ósmego sezonu głośnego serialu „Gra o Tron”. O co chodzi tym razem? Otóż, w jednej ze scen rozgrywających się w zamku Starków królowej Daenerys „towarzyszy” papierowy kubek ze znanej sieci kawiarni Starbucks. Jest to dobra okazja do przybliżenia Czytelnikom bloga, czym jest „rights clearance” w produkcjach audiowizualnych [...]


MARKA & DESIGN
Christian Louboutin wygrał spór o czerwoną podeszwę
Znak towarowy w postaci koloru naniesionego na podeszwę buta nie jest objęty zakazem rejestracji kształtów – stwierdził Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Francuski projektant mody Christian Louboutin wygrał długą batalię prawną o legendarne, lakierowane, czerwone podeszwy, które stanowią jego znak rozpoznawczy. A wszystko zaczęło się od zamiłowania asystentki Christiana do malowania paznokci w trakcie pracy. To [...]


MARKA & DESIGN
Znaki towarowe w grach komputerowych
W ostatniej dekadzie zyski jakie przynoszą gry komputerowe i e-gaming są na tyle wysokie, że wielu inwestorów bez wahania lokuje w nie swój kapitał. Nic więc dziwnego, że producenci gier dążą do ich eksploatacji w jak najszerszym zakresie, zabezpieczając ją rejestracją tytułów gier czy innych charakterystycznych elementów jako znaków towarowych. Rejestracja tytułów gier jako znaków [...]


MARKA & DESIGN
John Lemon vs. John Lennon – Imagine no possessions, I wonder if you can?
W ostatnim czasie burzę medialną wywołała sprawa katowickiej spółki „John Lemon”, którą pozwała przed holenderskim sądem Yoko Ono Lennon. Wdowa po muzyku zarzucała spółce naruszenie jej dóbr osobistych oraz praw do znaku towarowego „John Lennon”. Do rozwiązania sprawy przez sąd jednakże nie doszło, gdyż spór zakończył się ugodą. Gdyby jednak doszło do rozstrzygnięcia sądowego, czy [...]


MARKA & DESIGN
„J’adore” vs. „A Adoration” – czyli o uprzywilejowanym statusie właścicieli renomowanych znaków towarowych
Impulsem do podzielenia się rozważaniami na temat pojęcia renomy w świecie znaków towarowych oraz statusu renomowanych znaków towarowych był czerwcowy wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego (sygn. II GSK 2782/15). Dotyczył on sprawy odmowy uznania sprzeciwu Parfums Christian Dior z Paryża przez Urząd Patentowy RP wobec znaku towarowego słowno-graficznego „A Adoration” zgłoszonego przez polską spółkę Interton sp. [...]


MARKA & DESIGN
Czy kolor może być zarejestrowany jako znak towarowy?
Zarejestrowanie znaku towarowego upoważnia uprawnionego do używania go na wyłączność. W świetle przepisów UE znak może składać się z dowolnego oznaczenia lub formy graficznej, jednak musi posiadać elementy odróżniające od towarów i usług innego przedsiębiorcy. Czy czerwona podeszwa stworzona przez francuskiego projektanta jest wystarczającym charakterystycznym elementem pozwalającym na rejestrację jej jako znak towarowy? O tym [...]


MARKA & DESIGN
Postacie fikcyjne i tytuły utworów jako znaki towarowe Unii Europejskiej
Niektóre postaci fikcyjne i tytuły utworów stanowią marki same w sobie, więc użycie ich jako słownych znaków towarowych może wydawać się naturalną konsekwencją takiego stanu rzeczy. Co w przypadku, gdy chcielibyśmy zarejestrować jako unijny znak towarowy imię znanego bohatera albo tytuł książki czy filmu?   Baza na stronie EUIPO optymistycznie informuje, że statusem znaków towarowych [...]


MODA, KULTURA & SZTUKA
Młoda artystka vs odzieżowy gigant – spór o granice zapożyczeń w modzie
Buty „prawie jak u Celine”, torebka jak „Anya Hindmarch”… popularnym modowym „sieciówkom” często zarzuca się, że ich kolekcje to niemal wierne kopie kolekcji najlepszych światowych domów mody. Z takimi zarzutami wielokrotnie spotykała się również grupa Inditex, do której należy marka Zara. Poza dyskusjami na temat granic inspiracji w modzie i pełnymi oburzenia komentarzami niektórych projektantów, [...]


MARKA & DESIGN
Mc&Mac TYLKO dla McDonald’s?
Sąd UE orzekł, że przedrostek „Mc” lub „Mac” nie może być wykorzystywany w nazwach napojów lub produktów żywnościowych innych firm niż McDonald’s. Historia rozpoczęła się w 2008 roku, kiedy singapurska spółka Future Enterprises wystąpiła o rejestrację unijnego znaku towarowego MACCOFFEE dla produktów żywnościowych i napojów. Zgłoszenie to zostało przyjęte dwa lata później przez Urząd Unii [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.