Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
REKLAMA & EVENTY
COVID-19: wytyczne dla instytucji artystycznych oraz organizatorów imprez kulturalnych i rozrywkowych
Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu opublikowało wytyczne dla branży artystycznej i rozrywkowej. Wśród nich znalazły się wytyczne dla instytucji artystycznych oraz organizatorów imprez kulturalnych i rozrywkowych. Opublikowane wytyczne dla organizatorów imprez kulturalnych i rozrywkowych w trakcie epidemii wirusa SARS-CoV-2 w Polsce obejmują m.in. następujące zagadnienia: Wewnętrzne zasady organizatora wydarzenia. Zasady pracy artystycznej i wykonawczej. [...]


MODA, KULTURA & SZTUKA
Kiedy będzie obiad? Prawna ochrona przepisu kulinarnego
Gotowanie i sztuka kulinarna z dnia na dzień zyskują na popularności, a tworzenie nowych potraw staje się hobby wielu osób. W księgarniach pojawiają się coraz to nowsze publikacje, a w Internecie możemy znaleźć niezliczoną ilość blogów poświęconych przygotowywaniu najróżniejszych potraw. Kto z nas w swej kulinarnej karierze nie przeglądał książek kucharskich, czy stron internetowych w poszukiwaniu obiadu [...]


REKLAMA & EVENTY
Wsparcie finansowe branży artystycznej
Niewątpliwie wśród najbardziej „doświadczonych” przez epidemię Covid-19 grup zawodowych są podmioty prowadzące działalność kulturalną a także twórcy i artyści, których działalność musiała zostać tymczasowo zawieszona lub nadal podlega dotkliwym ograniczeniom. Problem został zauważony przez ustawodawcę już na początku epidemii – w marcu zostały wprowadzone ustawowe przepisy umożliwiające wsparcie finansowe osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek [...]


FILM, MEDIA & GRY
Dziedzictwo audiowizualne – czyli o co tyle hałasu?
Dziedzictwo audiowizualne to coś więcej niż obraz i dźwięk oraz nośniki, na których zostały utrwalone – to element naszej tożsamości, kultury, świadectwo historii oraz wyobraźni i wrażliwości ludzkiej. To zdecydowanie więcej niż trzeba aby chronić zarówno poszczególne tytuły jak i całokształt dorobku tej dziedziny sztuki. Właśnie dlatego został ustanowiony Światowy Dzień Dziedzictwa Audiowizualnego, obchodzony  corocznie [...]


FILM, MEDIA & GRY
Gry komputerowe w świetle prawa autorskiego, czyli co wolno, a czego nie wolno pokazać w grze
Rynek gier komputerowych w ostatnich latach rośnie w coraz szybszym tempie, a wraz z nim narastają liczne problemy prawne. Do głównych kwestii, które stają się najczęściej przysłowiową kością niezgody, należą m.in. znaki towarowe, a także naruszenia związane z prawem autorskim. O tym, jak istotną rolę mogą odgrywać znaki towarowe w grach i jakie to może [...]


MARKA & DESIGN
Beyoncé puts a ring on Beyoncé
Beyoncé Knowles-Carter (znana jako "Beyoncé") to bez wątpienia jedna z największych światowych supergwiazd. Od 2004 roku Beyoncé jest właścicielką znaku towarowego „BEYONCÉ”. Pod wskazanym znakiem towarowym oprócz działalności światowej sławy piosenkarki znajdujemy również odniesienie do produkcji odzieży sprzedawanej między innymi na prowadzonej przez gwiazdę stronie internetowej. Temat podszywania się pod znane marki czy osobistości nie [...]


FILM, MEDIA & GRY
Projekt wsparcia produkcji gier kulturowych
W połowie października br. rozpoczęły się konsultacje publiczne dotyczące projektu ustawy z dnia 10 października 2018 roku o finansowym wspieraniu produkcji kulturowych gier wideo oraz o zmianie innych ustaw, który został opracowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Projekt przewiduje między innymi ulgę podatkową dla przedsiębiorców oraz wsparcie finansowe na produkcję kulturowych gier wideo. Wsparcie [...]


MODA, KULTURA & SZTUKA
Prawne mody początki
Świat wielkiej mody to kolekcje, pokazy, sesje, bankiety, spektakularne roszady na szczycie, Mediolan, Paryż, Londyn, Nowy Jork, coraz częściej Dubaj. Aby za tym wszystkim nadążyć, trzeba mieć odpowiedni zawód albo dobę z gumy. Jak to się wszystko zaczęło? W czasach, kiedy ludzie żyli wolniej, kreacje szyto w jednym egzemplarzu tygodniami, a informacje były nadal aktualne, [...]


Tagi: #kultura #moda
MARKA & DESIGN
„J’adore” vs. „A Adoration” – czyli o uprzywilejowanym statusie właścicieli renomowanych znaków towarowych
Impulsem do podzielenia się rozważaniami na temat pojęcia renomy w świecie znaków towarowych oraz statusu renomowanych znaków towarowych był czerwcowy wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego (sygn. II GSK 2782/15). Dotyczył on sprawy odmowy uznania sprzeciwu Parfums Christian Dior z Paryża przez Urząd Patentowy RP wobec znaku towarowego słowno-graficznego „A Adoration” zgłoszonego przez polską spółkę Interton sp. [...]


MARKA & DESIGN
Postacie fikcyjne i tytuły utworów jako znaki towarowe Unii Europejskiej
Niektóre postaci fikcyjne i tytuły utworów stanowią marki same w sobie, więc użycie ich jako słownych znaków towarowych może wydawać się naturalną konsekwencją takiego stanu rzeczy. Co w przypadku, gdy chcielibyśmy zarejestrować jako unijny znak towarowy imię znanego bohatera albo tytuł książki czy filmu?   Baza na stronie EUIPO optymistycznie informuje, że statusem znaków towarowych [...]


MODA, KULTURA & SZTUKA
Zmiany w PIT. Więcej w portfelach (niektórych) artystów i twórców?
Nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) traktowana jest jako nowe otwarcie do optymalnego rozliczania określonej grupy podatników. W praktyce, zmiana jest jednak niczym innym, jak tylko powrotem (choć niepełnym) do tego, co już było. „Nowy” pomysł rządu – zmiana w ustawie PIT – to likwidacja limitu dla stosowania 50 proc. kosztów uzyskania [...]


FILM, MEDIA & GRY
Wsparcie publiczne dla rynku audiowizualnego szerzej dopuszczalne w świetle prawa UE
Udzielanie wsparcia z wykorzystaniem środków publicznych przedsiębiorcom, poza ściśle określonymi przypadkami, jest zakazane. Dla sektora audiowizualnego pojawiły się jednak nowe możliwości. Zgodnie z prawem unijnym, co do zasady udzielanie przedsiębiorcom wsparcia z wykorzystaniem środków publicznych jest zakazane poza ściśle określonymi przypadkami, określonymi w prawe unijnym oraz w praktyce Komisji Europejskiej. Znaczna część działalności kulturalnej prowadzonej [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.