Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
FILM, MEDIA & GRY
Zostań w grze, czyli o pozyskiwaniu środków na produkcję gier w 2023 roku
Polska branża gier dynamicznie się rozwija, jednak w większości projektowanie gier i ich development okazują się kosztowne. Warto więc przyjrzeć się, gdzie można szukać finansowania. Poza własnym budżetem na produkcję gry, crowdfundingiem, czy wsparciem prywatnych inwestorów przedsiębiorcy mogą ubiegać się o dofinansowanie ze środków publicznych, w tym pochodzących z funduszy Unii Europejskiej. Jakie programy w [...]


REKLAMA & EVENTY
Loterie na imprezach – kiedy działamy legalnie?
Loterie są bez wątpienia bardzo skutecznym sposobem urozmaicenia wydarzeń biznesowych i marketingowych. Szczypta emocji towarzysząca wyborowi szczęśliwej karteczki, numerka czy wizytówki oraz satysfakcja z możliwej wygranej potrafi przynieść miłe wspomnienia i pozytywne skojarzenia z firmą zlecającą event. Mimo że tego typu gry i zabawy są powszechne, ich organizatorzy często nie zdają sobie sprawy z zagrożeń [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Jakimi zasadami rządzi się gra komputerowa? Perspektywa IP
Gry komputerowe są bez wątpienia specyficznym przedmiotem praw własności intelektualnej. Mogą być bowiem, tradycyjnie, czytane jak książka, słuchane jak radio, oglądane jak film, czy badane jak obraz. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań software-owych i dedykowanych urządzeń hardware-owych, potrafią także przenieść gracza do wirtualnej rzeczywistości, w której ma on szansę toczyć swoje rozgrywki z innymi zawodnikami. Wielowymiarowość [...]


FILM, MEDIA & GRY
Gry komputerowe w świetle prawa autorskiego, czyli co wolno, a czego nie wolno pokazać w grze
Rynek gier komputerowych w ostatnich latach rośnie w coraz szybszym tempie, a wraz z nim narastają liczne problemy prawne. Do głównych kwestii, które stają się najczęściej przysłowiową kością niezgody, należą m.in. znaki towarowe, a także naruszenia związane z prawem autorskim. O tym, jak istotną rolę mogą odgrywać znaki towarowe w grach i jakie to może [...]


FILM, MEDIA & GRY
Projekt wsparcia produkcji gier kulturowych
W połowie października br. rozpoczęły się konsultacje publiczne dotyczące projektu ustawy z dnia 10 października 2018 roku o finansowym wspieraniu produkcji kulturowych gier wideo oraz o zmianie innych ustaw, który został opracowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Projekt przewiduje między innymi ulgę podatkową dla przedsiębiorców oraz wsparcie finansowe na produkcję kulturowych gier wideo. Wsparcie [...]


MARKA & DESIGN
Koniec sporu Lohan vs Take Two czyli o zwycięstwie twórców gry GTA
29 marca 2018 roku Sąd Apelacyjny w Nowym Jorku zakończył kilkuletnią sądową batalię pomiędzy aktorką Lindsay Lohan a firmą Take Two. W 2014 roku aktorka pozwała firmę Take Two, będącą zarazem wydawcą, producentem jak i dystrybutorem gry komputerowej Grand Theft Auto V (GTA V), za rzekome bezprawne wykorzystanie jej wizerunku. W 2016 roku sąd odrzucił [...]


MARKA & DESIGN
Znaki towarowe w grach komputerowych
W ostatniej dekadzie zyski jakie przynoszą gry komputerowe i e-gaming są na tyle wysokie, że wielu inwestorów bez wahania lokuje w nie swój kapitał. Nic więc dziwnego, że producenci gier dążą do ich eksploatacji w jak najszerszym zakresie, zabezpieczając ją rejestracją tytułów gier czy innych charakterystycznych elementów jako znaków towarowych. Rejestracja tytułów gier jako znaków [...]


FILM, MEDIA & GRY
Prawna ochrona wizerunku postaci historycznych i fikcyjnych w grach komputerowych
Wizerunek osób historycznych i fikcyjnych co do zasady wiąże się z ochrona prawną, komercyjne wykorzystywanie przez autorów gier będzie wymagało zatem odpowiedniej zgody. Zdarzają się jednak wyjątki. Coraz częściej i chętniej młodzi ludzie swój wolny czas spędzają w wirtualnym świecie. Każdego roku na rynek gier wychodzą nowe pomysły i koncepcje. Ostatnimi czasy możemy zauważyć tendencję [...]


FILM, MEDIA & GRY
Jeśli nie GAMEINN to co? Inne formy finansowania produkcji gier wideo
Poza GAMEINN istnieją inne formy finansowania twórców gier wideo. Ich zaletą jest, że mogą być uzyskane bez konieczności notyfikacji i oczekiwania na zakończenie czasochłonnego postępowania prowadzonego w tym zakresie przez Komisję.   Jak już pisaliśmy, GAMINN to program korzystający ze zwolnienia z obowiązku notyfikacji Komisji Europejskiej na podstawie Rozporządzenia nr 651/2014 z dnia 17 czerwca [...]


FILM, MEDIA & GRY
Rozszerzona rzeczywistość w grach, czyli: Co przemilczano o Pokemon Go
Znane wielu Uniwersum wróciło w zupełnie nowej odsłonie – aplikacji na urządzenia mobilne. Pokemon Go zdobyła ogromny rozgłos. Obserwując sukces Niantic Labs – twórcy gry – nie można nie zadać pytania, jak firma poradzi sobie z umieszczaniem w niej reklam, kwestiami prawno-autorskimi i ochroną danych osobowych oraz innymi problemami prawnymi przed którymi staje. Aplikacja bazuje [...]


FILM, MEDIA & GRY
Producenci gier wideo z dofinansowaniem z funduszy UE
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju uruchomiło program finansowania prac B+R, prowadzonych przez twórców gier wideo. Ma on spopularyzować komercjalizację wyników prac badawczych. Kwota, którą można uzyskać w ramach konkursu, to 80 mln zł.   GAMEINN to program umożliwiający finansowanie prac badawczo-rozwojowych (prace B+R), prowadzonych przez twórców gier wideo, jako odpowiedź na potrzeby zrzeszonych przedsiębiorców, prowadzących [...]


FILM, MEDIA & GRY
Let's play... czyli co ma wspólnego środkowo amerykański dyktator z wirtualnym mieczem...
... i co o tym wszystkim mówi prawo. Na pierwszy rzut oka gra komputerowa – kojarzy się wielu osobom z programem komputerowym. Nierzadko spotyka się podejście, które problematykę prawną gier komputerowych sprowadza do analizy przepisów prawa autorskiego w zakresie rozdziału 7 ustawy - tj. przepisów szczególnych dot. programów komputerowych. Jest to jednak – przy współczesnych [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.