Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
MARKA & DESIGN
Znów można rejestrować znaki towarowe, wzory przemysłowe i wynalazki za 1/4 ceny
Jeżeli: jesteś małym lub średnim przedsiębiorcą masz siedzibę w jednym z państw członkowskich UE lub w Ukrainie posiadasz niezarejestrowane dotychczas prawa własności intelektualnej (np. nazwy, logotypy, opakowania produktów) możesz skorzystać z tegorocznej edycji dofinansowania w ramach Funduszu UE na rzecz MŚP. SKP wspiera klientów w składaniu wniosków o dofinansowanie, jak również w całym procesie uzyskania [...]


MARKA & DESIGN
Uwaga na fałszywe wezwania z Urzędu Patentowego
Jak informowaliśmy już na blogu, wszyscy Klienci Urzędu Patentowego RP (a zwłaszcza przedsiębiorcy) powinni zachować szczególną czujność z uwagi na powtarzające się próby wyłudzeń środków pieniężnych. Rejestry znaków towarowych i wzorów przemysłowych są jawne, stąd nieuczciwe podmioty mogą łatwo zweryfikować, kto w ostatnim czasie dokonał zgłoszenia i spodziewa się od Urzędu Patentowego pisma z decyzją [...]


MARKA & DESIGN
Gdy zmieniasz Ferrari na Twingo, czyli o wykorzystaniu znaków towarowych w piosence
Na ustach świata show-biznesu pojawiła się wczoraj kolumbijska piosenkarka Shakira. Artystka, podczas występu w ramach Bzrp Music Sessions, zaśpiewała: „You traded a Ferrari for a Twingo, you traded a Rolex for a Casio” – co w polskim tłumaczeniu oznacza: „Wymieniłeś Ferrari na Twingo, zamieniłeś Rolexa na Casio”. Z kontekstu, w jakim została wykonana piosenka, jasno [...]


MARKA & DESIGN
Islandia jako znak towarowy – czy można zastrzec nazwę kraju?
Właśnie tego zagadnienia dotyczy spór toczący się od ponad ośmiu lat pomiędzy brytyjską grupą supermarketów „Iceland” a krajem Islandią. W tej sprawie w dniu 9 września 2022 r. odbyła się  pierwsza w historii ustna rozprawa przed Wielką Izbą EUIPO. Postępowanie dotyczy złożonych przez islandzkie Ministerstwo Spraw Zagranicznych wniosków o unieważnienie unijnych znaków towarowych:  (R 1613/2019-G) [...]


MARKA & DESIGN
Miley Cyrus jako unijny znak towarowy? Czyli o rejestracji imion i nazwisk
Znana amerykańska piosenkarka Miley Cyrus może zarejestrować swoje imię i nazwisko jako unijny znak towarowy. Do takiego wniosku doszedł w czerwcu Sąd Unii Europejskiej, po tym jak poprzednio Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), z uwagi na konflikt z marką CYRUS, odmówił artystce rejestracji. Imię i nazwisko jako znak towarowy Zarówno polskie, jak i [...]


MARKA & DESIGN
Spór o „Satan shoes”, czyli o próbie ochrony znaku towarowego Nike i zakresie swobody w modyfikowaniu produktów projektantów
MSCHF, kolektyw artystyczny z Brooklynu, przerobił i sprzedał 666 par butów modelu Air Max 97. W podeszwie „Satan shoes” znajdowała się kropla ludzkiej krwi, przy sznurówkach pentagramy, a na boku został wyszyty biblijny cytat: „Luke 10:18”. Nike pozwało MSCHF za wykorzystanie ich znaku towarowego i domagało się odszkodowania za poniesione straty wizerunkowe. Sprawa nie ustanowiła jednak [...]


MARKA & DESIGN
Czym jest „El Clasico”? Czyli o nieudanej próbie zarejestrowania znaku towarowego.
El Clasico, czyli potyczki Realu Madryt z FC Barceloną to coś więcej niż mecz. To starcie niepodległościowych dążeń Katalonii z hiszpańskim centralizmem. To symbol rywalizacji, okazja do spotkań, źródło (nie tylko sportowych) emocji. Ale nie znak towarowy. Do takiego wniosku doszedł Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej, z którym zgodził się Sąd Unii Europejskiej w [...]


REKLAMA & EVENTY
Sposoby walki z marketingiem pasożytniczym
Marketing pasożytniczy (ambush marketing) jest zjawiskiem niejednorodnym, a praktyki określane tym terminem cechuje zróżnicowanie, zarówno pod względem zakresu, natężenia, formy, jak i treści. Nie znaczy to jednak, że przedsiębiorcy nie mają możliwości obrony przed negatywnymi skutkami tego typu działań. Istnieje wiele definicji pojęcia marketingu pasożytniczego. Najbardziej kompleksową nadała Komisja Europejska. Przyjęła, że w ogólnym znaczeniu [...]


MODA, KULTURA & SZTUKA
Kiedy będzie obiad? Prawna ochrona przepisu kulinarnego
Gotowanie i sztuka kulinarna z dnia na dzień zyskują na popularności, a tworzenie nowych potraw staje się hobby wielu osób. W księgarniach pojawiają się coraz to nowsze publikacje, a w Internecie możemy znaleźć niezliczoną ilość blogów poświęconych przygotowywaniu najróżniejszych potraw. Kto z nas w swej kulinarnej karierze nie przeglądał książek kucharskich, czy stron internetowych w poszukiwaniu obiadu [...]


MARKA & DESIGN
Zapach jako znak towarowy?
Nieustający rozwój konsumpcjonizmu oraz wprowadzanie coraz to nowych produktów i usług powoduje, że producenci szukają skutecznych metod promocji przyczyniających się do zwiększenia zysków i poszerzenia portfolia klientów. Do promocji coraz chętniej wykorzystywane są kolor, kształt, smak czy zapach, tworzące tzw. strategię marketingową sensoryczną, zwaną także strategią marketingową pięciu zmysłów. Zapach uważany jest za czynnik, który [...]


MARKA & DESIGN
Coronavirus znakiem towarowym
Specyficzny czas spowodowany wprowadzeniem stanu pandemii wywołanego koronawirusem SARS-CoV-2 ma wpływ na wiele aspektów codziennego, zawodowego i gospodarczego życia społeczeństwa. Powyższe znalazło również odzwierciedlenie w znakach towarowych. Od lutego 2020 roku do urzędów wpływają coraz to nowe wnioski o zarejestrowanie prawa wyłącznego na oznaczenia nawiązujące – zarówno warstwą słowną, jak i graficzną – do koronawirusa SARS-CoV-2. Historia [...]


MARKA & DESIGN
Adidas przegrywa przed Sądem Unii Europejskiej wyłączność na „trzy paski”. Praktyczne aspekty orzeczenia z dnia 19 czerwca br.
Opinię publiczną (i to nie tylko prawniczą) w zeszłym tygodniu zelektryzowało orzeczenie unijnego Sądu w sprawie znaku towarowego Adidasa przedstawiającego, charakterystyczne dla tej marki, trzy paski. W wyniku tego orzeczenia (wyrok Sądu z dnia 19 czerwca 2019 roku, sygn. akt T – 307/17) została podtrzymana decyzja Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) unieważniająca udzielone [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.