Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
NEW TECH & INNOWACJE
Prywatność i dane osobowe w procesach automatyzacji w biznesie
Robotyzacja i automatyzacja to element rozwiniętych gospodarek już od kilkudziesięciu lat. Dalszy rozwój tych dziedzin przez wdrażanie sztucznej inteligencji i innych form automatyzacji jest procesem nieuniknionym i dającym unikalną szansę na skok technologiczny oraz poprawienie wydajności nie tylko w odniesieniu do poszczególnych przedsiębiorców, ale także państw. Świadomość tego mają wszystkie globalne potęgi. USA, Unia Europejska [...]


MODA, KULTURA & SZTUKA
Prawo, moda, BMI
Anoreksja, bulimia, chudość, niedowaga to określenia, które jako jedne z pierwszych przychodzą nam do głowy, kiedy myślimy o świecie mody. Projektanci nie ukrywają faktu, że modelki w rozmiarze „0” prezentujące ich ubrania przyczyniają się do większego zainteresowania konsumentów i sprzedaży, a co za tym idzie – zysków. Paryski Tydzień Mody to jedno z najbardziej znanych [...]


REKLAMA & EVENTY
Kindermarketing pod większym nadzorem - co zmienia Karta Ochrony Dzieci w Reklamie?
Przyjęta niedawno (11 września br.) przez Radę Reklamy oraz sygnatariuszy Kodeksu Etyki Reklamy „Karta Ochrony Dzieci w Reklamie” to kolejny dokument samoregulacyjny po opracowaniu „Standardów Reklamy Żywności skierowanej do dzieci” oraz „Standardów Reklamy Piwa”. Stanowi ona załącznik do Kodeksu Etyki Reklamy i jest aktem samoregulacyjnym, opracowanym przez reklamodawców, agencje reklamowe i nadawców. To ważny dokument [...]


REKLAMA & EVENTY
Czy to koniec mylących reklam?
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przystąpił 25 czerwca  do międzynarodowego porozumienia dotyczącego reklamy online oraz prawa własności intelektualnej (MoU). Kwestia czerpania przychodów z reklam wyświetlanych przy nielegalnych treściach budziła od wielu lat spore kontrowersje, zwłaszcza że nierzadko pojawianie się reklam znanych marek miało charakter ligitimizujący dla portali stron działających z naruszeniem praw własności intelektualnej. [...]


REKLAMA & EVENTY
Magia reklamy
  Wystarczy się rozejrzeć. Z każdego niemal ekranu, billboardu, okładki i z każdej strony internetowej spoglądają na nas zachwycająco piękni ludzie – młodzi, o nieskazitelnej cerze, perfekcyjnym makijażu i doskonale ułożonych włosach. Czas i codzienność zdają się ich oszczędzać – wszyscy już przestaliśmy koncentrować się na szukaniu na tych zdjęciach zmarszczek, niedoskonałości czy oznak zmęczenia. [...]


DOBRA OSOBISTE I KRYZYSY MEDIALNE
Przedsiębiorco, spór z konsumentem nie musi skończyć się w sądzie
Przeszło dwa tygodnie temu w życie weszła ustawa o pozasądowym rozwiązywania sporów konsumenckich, mająca wprowadzić szybki i tani sposób rozwiązywania sporów, jednolity na terenie całej UE – istotny również dla branży e-commerce. O tym czy i jak sprawdzi się nowy system, przekonamy się z czasem.   Od ponad dwóch tygodni obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu [...]


REKLAMA & EVENTY
Fryzura idealna? Komisja etyki reklamy mówi „stop” obiecywaniu cudów
Spot reklamowy promujący linię kosmetyków Nivea Repair&Targeted Care, obiecujący włosy „zdrowsze i piękniejsze niż kiedykolwiek wcześniej” oraz „pierwszą tak precyzyjną regenerację”, w sposób nietyczny wykorzystuje brak doświadczenia i wiedzy konsumentów oraz wprowadza ich w błąd. W związku ze skargą polskiej Spółki Unilever (produkującej m. in. szampony marki Dove), Komisja Etyki Reklamy (KER ) zajmowała się [...]


FILM, MEDIA & GRY
Rozszerzona rzeczywistość w grach, czyli: Co przemilczano o Pokemon Go
Znane wielu Uniwersum wróciło w zupełnie nowej odsłonie – aplikacji na urządzenia mobilne. Pokemon Go zdobyła ogromny rozgłos. Obserwując sukces Niantic Labs – twórcy gry – nie można nie zadać pytania, jak firma poradzi sobie z umieszczaniem w niej reklam, kwestiami prawno-autorskimi i ochroną danych osobowych oraz innymi problemami prawnymi przed którymi staje. Aplikacja bazuje [...]


REKLAMA & EVENTY
UOKIK listy pisze… a Polska suplementami diety stoi
W ostatnim kwartale 2013 roku 75,7% osób stosowało przynajmniej jeden z leków lub suplementów diety, a wśród nich 81,8% kobiet i 68,7% mężczyzn. Statystyczny Polak zjada dziennie 4 tabletki.[1] Eksperci spodziewają się, że na koniec 2016 r. rynek suplementów diety może być wart 4,2 mld zł.[2] Konsekwencją dynamicznego rozwoju rynku farmaceutycznego jest rosnąca liczba kampanii [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów z bazą orzecznictwa on-line
Zaledwie kilka dni temu informowaliśmy Państwa o nowych wyjaśnieniach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie decyzji zobowiązujących ("UOKiK z nowymi wyjaśnieniami w sprawie decyzji zobowiązujących"). Tym razem, UOKiK kontynuując prowadzenie polityki wzmacniania przejrzystości swoich działań, stworzył zalążki bazy orzeczeń w sprawach decyzji z zakresu naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, kontroli koncentracji, praktyk ograniczających konkurencję oraz w sprawach o uznanie klauzul za [...]


REKLAMA & EVENTY
UOKiK z nowymi wyjaśnieniami w sprawie decyzji zobowiązujących
Czym jest decyzja zobowiązująca i do czego służy? Prezes UOKiK może wydać "decyzję zobowiązującą" w sprawach dotyczących praktyk ograniczających konkurencję (art. 12 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów) oraz w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów (art. 28 ww. ustawy) kończąc konkretny spór w polubowny sposób. Kiedy dochodzi do jej wydania? Przedsiębiorca po wszczęciu postępowania administracyjnego może zobowiązać [...]


MODA, KULTURA & SZTUKA
Fan płaci, fan wymaga
Fan płaci, fan wymaga – tak krótko podsumować można ostatnie tendencje orzecznicze fińskiego Urzędu Ochrony Konsumentów (Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV). KKV za dopuszczalne uznał żądanie zwrotu pieniędzy za bilet na koncert, jeżeli jego poziom był znacznie poniżej oczekiwanych standardów. Helsinki, 23 października 2013 r., w błyszczącej koszuli i marynarskiej czapce na scenę wychodzi 87-letni Chuck [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.