Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
REKLAMA & EVENTY
Sposoby walki z marketingiem pasożytniczym
Marketing pasożytniczy (ambush marketing) jest zjawiskiem niejednorodnym, a praktyki określane tym terminem cechuje zróżnicowanie, zarówno pod względem zakresu, natężenia, formy, jak i treści. Nie znaczy to jednak, że przedsiębiorcy nie mają możliwości obrony przed negatywnymi skutkami tego typu działań. Istnieje wiele definicji pojęcia marketingu pasożytniczego. Najbardziej kompleksową nadała Komisja Europejska. Przyjęła, że w ogólnym znaczeniu [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Tajemnica przedsiębiorstwa - najcenniejszym aktywem?
Tajemnicę przedsiębiorstwa określa się jako walutę nowoczesnej gospodarki. Tak opisuje ją Dyrektywa UE 2016/943 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony niejawnego know-how i niejawnych informacji handlowych przed ich bezprawnym pozyskaniem, wykorzystaniem i ujawnianiem. Przedsiębiorcy nierzadko zapominają, jak ważna jest jej ochrona. Obowiązujące od niedawna nowe przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oferują [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Dane pod ścisłą ochroną
Jak firma może zabezpieczyć się przed sytuacją, w której jej pracownik (np. zmieniając pracę albo zakładając własny biznes) kopiuje bazy danych, kontakty, dokumenty itp.? W jaki sposób przedsiębiorca może zabezpieczyć się przed tego typu praktykami oraz może dochodzić swoich praw, kiedy mimo wszystko do takiej sytuacji dojdzie ?   Coraz częściej największa wartość przedsiębiorstwa nie [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Pracownik odchodzi do konkurencji. Jak zabezpieczyć know-how firmy?
Prawo dostarcza kilku narzędzi zabezpieczających interesy przedsiębiorstwa na wypadek odejścia pracownika z cennym know-how do konkurencyjnej firmy. Takie transfery na rynku pracy są szczególnie niebezpieczne dla branży kreatywnej, agencji eventowych i incentivów, których dorobek opiera się właśnie na unikatowych koncepcjach, strategiach i kontaktach. Jakich mechanizmów prawnych używać, by zminimalizować ryzyko wycieku bezcennego know-how do konkurencji? [...]


REKLAMA & EVENTY
Fryzura idealna? Komisja etyki reklamy mówi „stop” obiecywaniu cudów
Spot reklamowy promujący linię kosmetyków Nivea Repair&Targeted Care, obiecujący włosy „zdrowsze i piękniejsze niż kiedykolwiek wcześniej” oraz „pierwszą tak precyzyjną regenerację”, w sposób nietyczny wykorzystuje brak doświadczenia i wiedzy konsumentów oraz wprowadza ich w błąd. W związku ze skargą polskiej Spółki Unilever (produkującej m. in. szampony marki Dove), Komisja Etyki Reklamy (KER ) zajmowała się [...]


MARKA & DESIGN
Mc&Mac TYLKO dla McDonald’s?
Sąd UE orzekł, że przedrostek „Mc” lub „Mac” nie może być wykorzystywany w nazwach napojów lub produktów żywnościowych innych firm niż McDonald’s. Historia rozpoczęła się w 2008 roku, kiedy singapurska spółka Future Enterprises wystąpiła o rejestrację unijnego znaku towarowego MACCOFFEE dla produktów żywnościowych i napojów. Zgłoszenie to zostało przyjęte dwa lata później przez Urząd Unii [...]


REKLAMA & EVENTY
Nieoficjalny sponsor „sami wiecie czego”: Marketing pasożytniczy w świecie imprez sportowych
Ledwo zdążymy otrząsnąć się z piłkarskich emocji EURO 2016, a zacznie nas ogarniać sportowe szaleństwo, tym razem w wymiarze olimpijskim. Letnie Igrzyska w Rio startują już 5 sierpnia, na legendarnym stadionie Maracana. Z nimi ruszy lawina sportowych reklam, zaś w tle padnie pytanie o pasożytnictwo i nieuczciwy marketing.   Te wielkie sportowe wydarzenia nie są [...]


REKLAMA & EVENTY
Blokowanie reklam czynem nieuczciwej konkurencji w Niemczech?
Twórcy dwóch programów służących do blokowania reklam – Adblock Plus oraz Blockr – zostali pozwani w Niemczech przez wydawców portali internetowych w związku z rzekomym popełnieniem przez nich czynów nieuczciwej konkurencji. 10 grudnia b.r. ma zapaść wyrok w sprawie z powództwa WELTN24 GmbH – spółki-córki koncernu Axel Springer – przeciwko producentom aplikacji mobilnej „Blockr”. WELTN24 [...]


REKLAMA & EVENTY
UOKIK listy pisze… a Polska suplementami diety stoi
W ostatnim kwartale 2013 roku 75,7% osób stosowało przynajmniej jeden z leków lub suplementów diety, a wśród nich 81,8% kobiet i 68,7% mężczyzn. Statystyczny Polak zjada dziennie 4 tabletki.[1] Eksperci spodziewają się, że na koniec 2016 r. rynek suplementów diety może być wart 4,2 mld zł.[2] Konsekwencją dynamicznego rozwoju rynku farmaceutycznego jest rosnąca liczba kampanii [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Silniejszy i sprawiedliwszy jednolity rynek – komunikat Komisji Europejskiej
28 października b.r. Komisja Europejska przedstawiła plan Unowocześnianie wspólnego rynku: więcej możliwości dla ludzi i biznesu (Upgrading the Single market: more opportunities for people and business), którego celem jest „uwolnienia pełnego potencjału jednolitego rynku”. Centralnymi elementami planu są: wspieranie rozwoju małych i średnich firm, a w szczególności start-upów, promowanie innowacyjności, ułatwienie przedsiębiorcom dostępu do finansowania [...]


REKLAMA & EVENTY
Komunikacja z UOKiK w trakcie i przed postępowaniem
Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, a także w celu pełnej realizacji podstawowych zasad procedury administracyjnej, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przewidział w zakresie kontaktu z urzędem, szereg udogodnień dla przedsiębiorców którzy są lub będą uczestnikami postępowań przed Prezesem UOKiK. Dzięki powyższemu, przedsiębiorca, będący uczestnikiem w postępowaniach wyjaśniających, postępowaniach w sprawach praktyk ograniczających konkurencję lub w sprawach koncentracji, [...]


MARKA & DESIGN
Kaloryczny spór Nestle i Cadbury – ochrona kształtu produktu spożywczego
Zewnętrzny wygląd produktu stanowi obecnie istotny element promocji i strategii marketingowej przedsiębiorstw. Niektóre krągłości, wypuklenia, spłaszczenia dzięki ich ochronie prawnej mogą stać się wyjątkowo cenne. Uwzględniając potencjał odpowiedniego designu produktu gigant branży elektronicznej – Apple uzyskał prawo ochronne na kształt swoich urządzeń, tj. prostokąt z zaokrąglonymi rogami. Podczas słynnej „wojny patentowej” między koncernem z Cupertino [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.