Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
MARKA & DESIGN
Spór o „Satan shoes”, czyli o próbie ochrony znaku towarowego Nike i zakresie swobody w modyfikowaniu produktów projektantów
MSCHF, kolektyw artystyczny z Brooklynu, przerobił i sprzedał 666 par butów modelu Air Max 97. W podeszwie „Satan shoes” znajdowała się kropla ludzkiej krwi, przy sznurówkach pentagramy, a na boku został wyszyty biblijny cytat: „Luke 10:18”. Nike pozwało MSCHF za wykorzystanie ich znaku towarowego i domagało się odszkodowania za poniesione straty wizerunkowe. Sprawa nie ustanowiła jednak [...]


MARKA & DESIGN
Czym jest „El Clasico”? Czyli o nieudanej próbie zarejestrowania znaku towarowego.
El Clasico, czyli potyczki Realu Madryt z FC Barceloną to coś więcej niż mecz. To starcie niepodległościowych dążeń Katalonii z hiszpańskim centralizmem. To symbol rywalizacji, okazja do spotkań, źródło (nie tylko sportowych) emocji. Ale nie znak towarowy. Do takiego wniosku doszedł Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej, z którym zgodził się Sąd Unii Europejskiej w [...]


MARKA & DESIGN
Zapach jako znak towarowy?
Nieustający rozwój konsumpcjonizmu oraz wprowadzanie coraz to nowych produktów i usług powoduje, że producenci szukają skutecznych metod promocji przyczyniających się do zwiększenia zysków i poszerzenia portfolia klientów. Do promocji coraz chętniej wykorzystywane są kolor, kształt, smak czy zapach, tworzące tzw. strategię marketingową sensoryczną, zwaną także strategią marketingową pięciu zmysłów. Zapach uważany jest za czynnik, który [...]


MARKA & DESIGN
Prawo własności intelektualnej w Chinach, obraz rzeczywisty
O prawie własności intelektualnej w Chinach mówi się dużo, chociaż zazwyczaj niedokładnie i anegdotycznie. Są to przeważnie drwiące i wyolbrzymione opinie, oparte na niesprawdzonych danych. Najbardziej obecne w zbiorowej świadomości są historie o dużej ilości fatalnej jakości podróbek sprzedawanych na lokalnych targach i zalewających rynki całego świata. Faktem jest jednak, że w ostatnich latach Chiny [...]


MODA, KULTURA & SZTUKA
Czy każdy projekt modowy jest chroniony przez prawo autorskie?
Cristóbal Balenciaga – jeden z najważniejszych projektantów mody XX w. – mówił, że „projektant mody musi być architektem designu, rzeźbiarzem formy, malarzem koloru, muzykiem harmonii i filozofem powściągliwości”[1]. Kreator ubioru powinien w swojej pracy łączyć wiele czynników. Jego zadaniem jest przede wszystkim wykazywanie się kunsztem artysty i tworzenie rzeczy będących odpowiedzią na potrzeby świata mody. Jednak [...]


MODA, KULTURA & SZTUKA
Moda w czasach SARS-CoV-2
Rozpoczęło się dosyć niewinnie. Koronawirus zmusił chińskich projektantów, kupców, stylistów i innych przedstawicieli branży mody do zrezygnowania z udziału w Mediolańskim Tygodniu Mody jesień-zima 2020/2021. W dniach 18 lutego – 24 lutego 2020 roku nie byli oni częścią, przepełnionego włoskim szykiem wydarzenia. Camera Nazionale della Moda Italiana (czyli Krajowa Izba Mody Włoskiej) rozpoczęła w tym czasie [...]


MARKA & DESIGN
Czy to naprawdę CH@NEL? - słów parę o dobrach luksusowych w Internecie
„You are in desperate need of Chanel” – to słowa Nigela (Stanley Tucci) z filmu “Diabeł ubiera się u Prady”, skierowane do otulonej modrym swetrem wystraszonej światem mody Andrei (Anne Hathaway). Dzisiejszy świat przesiąknięty jest potrzebą bogacenia się, podążania za trendami i aspirowaniem do luksusowego stylu życia. Często zdarza się, że akcesoria słynnych projektantów czy nawet [...]


MARKA & DESIGN
Znak towarowy gwarancyjny - czym jest i co się zmieniło w przepisach
Znak towarowy gwarancyjny pozwala przedsiębiorcom na oznaczanie ich produktów certyfikowanym przez daną organizację symbolem. Celem używania tego oznaczenia jest, przede wszystkim, zapewnienie potencjalnej klienteli o posiadaniu przez towar określonych, pożądanych cech, jak np. wysoka jakość, bezpieczeństwo stosowania czy neutralność dla środowiska. Funkcje znaku towarowego gwarancyjnego O ile podstawową funkcją znaku indywidualnego jest wskazywanie na pochodzenie [...]


FILM, MEDIA & GRY
Gry komputerowe w świetle prawa autorskiego, czyli co wolno, a czego nie wolno pokazać w grze
Rynek gier komputerowych w ostatnich latach rośnie w coraz szybszym tempie, a wraz z nim narastają liczne problemy prawne. Do głównych kwestii, które stają się najczęściej przysłowiową kością niezgody, należą m.in. znaki towarowe, a także naruszenia związane z prawem autorskim. O tym, jak istotną rolę mogą odgrywać znaki towarowe w grach i jakie to może [...]


MARKA & DESIGN
Beyoncé puts a ring on Beyoncé
Beyoncé Knowles-Carter (znana jako "Beyoncé") to bez wątpienia jedna z największych światowych supergwiazd. Od 2004 roku Beyoncé jest właścicielką znaku towarowego „BEYONCÉ”. Pod wskazanym znakiem towarowym oprócz działalności światowej sławy piosenkarki znajdujemy również odniesienie do produkcji odzieży sprzedawanej między innymi na prowadzonej przez gwiazdę stronie internetowej. Temat podszywania się pod znane marki czy osobistości nie [...]


MARKA & DESIGN
Christian Louboutin wygrał spór o czerwoną podeszwę
Znak towarowy w postaci koloru naniesionego na podeszwę buta nie jest objęty zakazem rejestracji kształtów – stwierdził Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Francuski projektant mody Christian Louboutin wygrał długą batalię prawną o legendarne, lakierowane, czerwone podeszwy, które stanowią jego znak rozpoznawczy. A wszystko zaczęło się od zamiłowania asystentki Christiana do malowania paznokci w trakcie pracy. To [...]


MARKA & DESIGN
Znaki towarowe w grach komputerowych
W ostatniej dekadzie zyski jakie przynoszą gry komputerowe i e-gaming są na tyle wysokie, że wielu inwestorów bez wahania lokuje w nie swój kapitał. Nic więc dziwnego, że producenci gier dążą do ich eksploatacji w jak najszerszym zakresie, zabezpieczając ją rejestracją tytułów gier czy innych charakterystycznych elementów jako znaków towarowych. Rejestracja tytułów gier jako znaków [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.