Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
REKLAMA & EVENTY
Wirtualne spotkania – jak zadbać o bezpieczeństwo danych?
W erze zagrożenia epidemicznego wirtualne spotkania mocno zyskały na popularności. Rozwój tej formy organizowania szkoleń i konferencji sprawił, że przed agencjami i ich klientami pojawiły się nowe wyzwania dotyczące bezpieczeństwa danych osobowych oraz przygotowania eventów w sposób zgodny z przepisami RODO. Źródłem popularności spotkań wirtualnych i hybrydowych są przede wszystkim zakazy i ograniczenia prawne nakładane [...]


REKLAMA & EVENTY
Bilety tylko dla zaszczepionych - czy jest to legalne?
Głównym tematem w pierwszej połowie 2021 roku stały się bez wątpienia masowe szczepienia przeciwko COVID-19 oraz spowodowane nimi stopniowe wygasanie epidemii w Polsce. Akcja szczepień pozwoliła na systematyczne odmrażanie życia społecznego i gospodarczego, co nie oznacza jednak nadejścia stanu pełnej beztroski. Zgodnie z opiniami ekspertów, wirus zostanie z nami na stałe. Dlatego niezwykle istotnym zadaniem [...]


REKLAMA & EVENTY
Sposoby walki z marketingiem pasożytniczym
Marketing pasożytniczy (ambush marketing) jest zjawiskiem niejednorodnym, a praktyki określane tym terminem cechuje zróżnicowanie, zarówno pod względem zakresu, natężenia, formy, jak i treści. Nie znaczy to jednak, że przedsiębiorcy nie mają możliwości obrony przed negatywnymi skutkami tego typu działań. Istnieje wiele definicji pojęcia marketingu pasożytniczego. Najbardziej kompleksową nadała Komisja Europejska. Przyjęła, że w ogólnym znaczeniu [...]


REKLAMA & EVENTY
Jak skutecznie przełożyć imprezę na późniejszy termin?
Dzień 4 marca 2020 r. branża MICE zapamięta na długo. To właśnie wtedy w Polsce rozpoczęła się fala zachorowań na COVID-19. Wraz z ogłoszeniem – 20 marca ub.r. – stanu epidemii, rząd wprowadził restrykcyjne ograniczenia, w tym w zakresie gromadzenia się ludności. Co oczywiste wiązało się to m.in. z zakazem organizowania eventów, konferencji, wydarzeń kulturalnych [...]


REKLAMA & EVENTY
COVID-19: wytyczne dla instytucji artystycznych oraz organizatorów imprez kulturalnych i rozrywkowych
Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu opublikowało wytyczne dla branży artystycznej i rozrywkowej. Wśród nich znalazły się wytyczne dla instytucji artystycznych oraz organizatorów imprez kulturalnych i rozrywkowych. Opublikowane wytyczne dla organizatorów imprez kulturalnych i rozrywkowych w trakcie epidemii wirusa SARS-CoV-2 w Polsce obejmują m.in. następujące zagadnienia: Wewnętrzne zasady organizatora wydarzenia. Zasady pracy artystycznej i wykonawczej. [...]


REKLAMA & EVENTY
Na co zwracać uwagę podpisując umowę najmu obiektu?
Umowa najmu obiektu na organizację eventu to jeden z ważniejszych dokumentów, który powinien zabezpieczać organizatora wydarzeń. Szczególnie w dobie pandemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2, ale nie tylko. Bez względu na okoliczności, odpowiednio skonstruowana umowa najmu obiektu i zawarte w niej postanowienia powinny nie tylko chronić organizatora w przypadku konieczności zmiany terminu wydarzenia, ale przede wszystkim zagwarantować [...]


REKLAMA & EVENTY
Event Management - chwal się zrealizowanymi projektami!
Każdy z podmiotów istniejących na rynku powinien funkcjonować według wypracowanej strategii biznesowej. Jednym z jej nieodłącznych elementów są aktywności public relations. Ich celem jest realizacja zewnętrznej komunikacji oraz budowanie relacji z klientami, partnerami biznesowymi, mediami czy influencerami. W tego typu działaniach coraz częściej wykorzystuje się eventy, których organizacja zlecana jest wyspecjalizowanym agencjom.    Sposobów reklamowania [...]


REKLAMA & EVENTY
Jak twórcy mogą działać w czasie stanu epidemii? Tarcza antykryzysowa dla środowisk kreatywnych
Odwołane sesje zdjęciowe, anulowane plany filmowe, spotkania z twórcami, warsztaty. Zawieszenie wydatków na promocję i marketing, odwoływanie wydarzeń. Dla branży, której filarem funkcjonowania jest freelancing – gdzie twórca sam sobie jest żaglem, sterem i okrętem, wiatr zawiał zdecydowanie za mocno. Co środowiska kreatywne mogą zrobić, żeby nie zatonąć w czasie stanu epidemii? Na pewno mogą [...]


REKLAMA & EVENTY
Koszty pandemii: Jak rozliczyć wydatki na organizację eventu, który się nie odbył?
Pandemia jako siła wyższa nie pozwala swobodnie zrezygnować z wykonania każdej usługi czy dzieła przyjętych do realizacji przed wybuchem pandemii. Będzie to możliwe jedynie wówczas, kiedy między brakiem możliwości wykonania zamówienia a siłą wyższą istnieje ścisły związek, a strony umowy pomimo wykazania się najwyższą starannością w celu zminimalizowania skutków siły wyższej, nie są w stanie [...]


REKLAMA & EVENTY
Loterie na imprezach – kiedy działamy legalnie?
Loterie są bez wątpienia bardzo skutecznym sposobem urozmaicenia wydarzeń biznesowych i marketingowych. Szczypta emocji towarzysząca wyborowi szczęśliwej karteczki, numerka czy wizytówki oraz satysfakcja z możliwej wygranej potrafi przynieść miłe wspomnienia i pozytywne skojarzenia z firmą zlecającą event. Mimo że tego typu gry i zabawy są powszechne, ich organizatorzy często nie zdają sobie sprawy z zagrożeń [...]


REKLAMA & EVENTY
Odpowiedzialność organizatora za wypadki w czasie eventów i wyjazdów incentive. Jak chronić interes agencji?
Każda agencja organizująca eventy czy wyjazdy incentive musi zrealizować szereg działań, dzięki którym bezpieczeństwo ich uczestników będzie stało na najwyższym poziomie. Organizacja eventów oraz wyjazdów incentive wymaga zadbania o każdy detal związany z kwestią bezpieczeństwa. Niestety, nawet najlepsze planowanie nie zawsze jest w stanie uchronić organizatora przed powstaniem ewentualnych szkód oraz konsekwencji finansowych z tym [...]


REKLAMA & EVENTY
Fotografowanie i filmowanie na eventach, konferencjach... a ochrona wizerunku ich uczestników
Foto- i wideorelacje nawet z najmniejszych imprez, wyjazdów i konferencji to obecnie standardowa praktyka. Materiały tego typu chętnie zamieszczane są na stronach internetowych i na profilach w mediach społecznościowych. Rodzi się jednak pytanie, czy publikacja wizerunku uczestników takich wydarzeń to zawsze działanie legalne? Powyższą problematykę reguluje art. 81 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.