Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
NEW TECH & INNOWACJE
Dekompilacja programu komputerowego w celu usunięcia błędów
Nie ma programów komputerowych, które działają bezawaryjnie. Wcześniej czy później wystąpią błędy, które trzeba będzie usunąć. W wielu przypadkach będzie oznaczało to konieczność wprowadzenia zmian w kodzie źródłowym oprogramowania, czyli pierwotnej formie zapisu programu komputerowego. Jednakże poza przypadkami oprogramowania dedykowanego, czyli opracowanego w całości dla zamawiającego, licencjobiorcy nie mają dostępu do kodów źródłowych zakupionego oprogramowania. [...]


FILM, MEDIA & GRY
Umowa zlecenia oraz umowa o dzieło w produkcji audiowizualnej
Realizacja produkcji audiowizualnej, określonej ustawowo jako zespół czynności: twórczych, organizacyjnych, ekonomicznych, prawnych, technicznych, prowadzących do wytworzenia utworu audiowizualnego, wymaga współpracy ze sztabem osób, zajmujących zarówno stanowiska twórcze jak np. reżyser, scenograf, aktorzy, montażysta oraz stanowiska wspierające, często typowo organizacyjne (garderobiany, sekretarka grupy zdjęciowej czy też ochrona planu). Osoby współpracujące przy produkcji audiowizualnej z reguły nie [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Odbiory, gwarancja i serwis w umowach wdrożeniowych z zakresu automatyki i robotyki
Wdrożenie automatyzacji i robotyzacji w przedsiębiorstwie to złożony i niezwykle kosztowny proces, którego realizacja jest długoterminowa i objęta szeregiem ryzyk. Skutki niepowodzenia projektu i ewentualny spór sądowy mogą przekroczyć wartość samego kontraktu i stać się udręką dla obu stron. Dlatego tak ważna jest prawidłowa umowa, która należycie zabezpieczy interesy obu stron. W przypadku powierzenia jednemu [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Jak unikać konfliktów przy wdrażaniu automatyki i robotyki?
Lepiej zapobiegać, niż leczyć – mówi stare porzekadło. Remedium na większość konfliktów, do jakich dochodzi między zamawiającym a wykonawcą, jest dobrze napisana, skrojona pod potrzeby obu stron umowa. Aby zminimalizować ryzyko pata w przyszłości, w kontrakcie powinny zostać uwzględnione określone zagadnienia. Omawiamy je w tym artykule. Niezależnie od tego, czy chodzi o zamówienie u wykonawcy [...]


REKLAMA & EVENTY
Jak skutecznie przełożyć imprezę na późniejszy termin?
Dzień 4 marca 2020 r. branża MICE zapamięta na długo. To właśnie wtedy w Polsce rozpoczęła się fala zachorowań na COVID-19. Wraz z ogłoszeniem – 20 marca ub.r. – stanu epidemii, rząd wprowadził restrykcyjne ograniczenia, w tym w zakresie gromadzenia się ludności. Co oczywiste wiązało się to m.in. z zakazem organizowania eventów, konferencji, wydarzeń kulturalnych [...]


REKLAMA & EVENTY
Na co zwracać uwagę podpisując umowę najmu obiektu?
Umowa najmu obiektu na organizację eventu to jeden z ważniejszych dokumentów, który powinien zabezpieczać organizatora wydarzeń. Szczególnie w dobie pandemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2, ale nie tylko. Bez względu na okoliczności, odpowiednio skonstruowana umowa najmu obiektu i zawarte w niej postanowienia powinny nie tylko chronić organizatora w przypadku konieczności zmiany terminu wydarzenia, ale przede wszystkim zagwarantować [...]


MODA, KULTURA & SZTUKA
Weryfikacja zawartych umów o dzieło sposobem na uniknięcie sankcji finansowych wynikających z przeprowadzonych kontroli ZUS
Od 1 stycznia 2021 roku wchodzi w życie obowiązek informowania Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (dalej: „ZUS”) o zawarciu umowy o dzieło. Od nowego roku zamawiający będą mieli 7 dni od dnia zawarcia umowy o dzieło na poinformowanie ZUS o tym fakcie. Nowa regulacja ma umożliwić ZUS prowadzenie ewidencji zawieranych umów, zwiększyć skuteczność pomocy osobom, które obecnie [...]


REKLAMA & EVENTY
Event Management - chwal się zrealizowanymi projektami!
Każdy z podmiotów istniejących na rynku powinien funkcjonować według wypracowanej strategii biznesowej. Jednym z jej nieodłącznych elementów są aktywności public relations. Ich celem jest realizacja zewnętrznej komunikacji oraz budowanie relacji z klientami, partnerami biznesowymi, mediami czy influencerami. W tego typu działaniach coraz częściej wykorzystuje się eventy, których organizacja zlecana jest wyspecjalizowanym agencjom.    Sposobów reklamowania [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Pozytywne regulacje dla firm działających na platformach internetowych
W dniu 12 lipca 2020 r. weszło w życie unijne rozporządzenie nr 2019/1150. Dokument ten wprowadził szereg nowych zasad w relacjach pomiędzy platformami internetowymi (takimi jak Allegro, Google, Facebook) a korzystającymi z nich klientami B2B. Jego celem jest ograniczenie dowolności w działaniu gigantów internetowych i zagwarantowanie minimum uprawnień dla małych i średnich firm, które z [...]


REKLAMA & EVENTY
Jak twórcy mogą działać w czasie stanu epidemii? Tarcza antykryzysowa dla środowisk kreatywnych
Odwołane sesje zdjęciowe, anulowane plany filmowe, spotkania z twórcami, warsztaty. Zawieszenie wydatków na promocję i marketing, odwoływanie wydarzeń. Dla branży, której filarem funkcjonowania jest freelancing – gdzie twórca sam sobie jest żaglem, sterem i okrętem, wiatr zawiał zdecydowanie za mocno. Co środowiska kreatywne mogą zrobić, żeby nie zatonąć w czasie stanu epidemii? Na pewno mogą [...]


REKLAMA & EVENTY
Odpowiedzialność organizatora za wypadki w czasie eventów i wyjazdów incentive. Jak chronić interes agencji?
Każda agencja organizująca eventy czy wyjazdy incentive musi zrealizować szereg działań, dzięki którym bezpieczeństwo ich uczestników będzie stało na najwyższym poziomie. Organizacja eventów oraz wyjazdów incentive wymaga zadbania o każdy detal związany z kwestią bezpieczeństwa. Niestety, nawet najlepsze planowanie nie zawsze jest w stanie uchronić organizatora przed powstaniem ewentualnych szkód oraz konsekwencji finansowych z tym [...]


REKLAMA & EVENTY
Umowy cywilnoprawne pod ostrzałem ZUSU
ZUS zaczął weryfikować czy umowy o dzieło i umowy zlecenia są zawierane zgodnie z ich przeznaczeniem. Firmy podlegające kontroli nie są wybierane przypadkowo, w wytypowaniu ich pomaga specjalny algorytm. To poważne wyzwanie dla całej branży kreatywnej. Temat wzbudził olbrzymie zainteresowanie wśród firm członkowskich zrzeszonych w SARZE i KIPIE. Podczas dwóch śniadań biznesowych ok 60 osób [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.