Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
REKLAMA & EVENTY
Social media – jak je prowadzić, żeby nie mieć problemów z prawem
Obecność w mediach społecznościowych wydaje się być oczywistością w każdej branży. W dzisiejszych czasach ciężko bez nich prowadzić jakiekolwiek działania promocyjne. Warto się jednak zastanowić, w jaki sposób publikować posty i relacje, aby przy okazji nie naruszyć prawa. Prawie wszystkie firmy i agencje działające w branży MICE posiadają swoje profile w social mediach, które prowadzą [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Apple kontra media społecznościowe - wielka wojna o prywatność użytkowników
Nowa polityka Apple „Jesteś śledzony” to zwrot znany kiedyś jedynie ze szpiegowskich filmów. Teraz to codzienność praktycznie każdej osoby korzystającej z Internetu. Na pozór jest to transakcja dwustronnie korzystna - firmy internetowe zarabiają na naszych danych (głównie przez sprofilowaną reklamę), a internauci dostają w zamian darmowe usługi (media społecznościowe, skrzynka email czy serwisy informacyjne). W [...]


REKLAMA & EVENTY
Influencerzy pod lupą UOKiK. Czy odpowiedzialność może spaść na reklamodawców i agencje?
W dniu 29 września 2021 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał komunikat o rozpoczęciu postępowania wyjaśniającego w sprawie praktyk influencerów w mediach społecznościowych a w tym tygodniu pojawiły się informacje o zapytaniach UOKIK kierowanych do agencji reklamowych, klientów i influencerów o treść i zakres ich umów. Sprawa dotyczy przede wszystkim kryptoreklamy. UOKIK nie [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Projekt ustawy „o ochronie wolności słowa w internetowych serwisach społecznościowych”. Czyli w 10 punktach o tym, jak politycy chcą decydować, co można pisać i czego nie można usunąć.
W dniu 29 września 2021 r. na stronach Rządowego Centrum Legislacji opublikowano zapowiadany projekt ustawy „o ochronie wolności słowa w internetowych serwisach społecznościowych”. Według deklaracji zawartych w tekście ustawy, akt ten ma m.in. „wspierać wolność wypowiedzi”, „zapewniać prawo do prawdziwiej informacji” oraz „zapewniać przestrzeganie przez serwisy społecznościowe wolności do wyrażania poglądów i wolności komunikowania się”. [...]


NEW TECH & INNOWACJE
W jakim wieku dzieci mogą legalnie korzystać z mediów społecznościowych i innych usług w sieci?
Tragedia we Włoszech W styczniu 2021 r. Włochy przeżyły szok, gdy wyszło na jaw, że 10-letnia dziewczynka zmarła po próbie wykonania wyzwania (tzw. „pass out challenge" - polegającego na samodzielnym przyduszaniu się aż do omdlenia), aby zaimponować rówieśnikom w mediach społecznościowych. W wyniku tego zdarzenia włoski organ ochrony danych osobowych nakazał platformie TikTok tymczasowe zawieszenie [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Spór Facebooka z rządem Australii – o co poszło i kto wygrał?
Facebook przez ponad tydzień blokował w Australii treści pochodzące z mediów informacyjnych, manifestując sprzeciw wobec projektu ustawy wprowadzającej opłaty za treści informacyjne. Konfrontacja pomiędzy operatorem największego portalu społecznościowego na świecie a australijskimi władzami zakończyła się zawarciem porozumienia 23 lutego. Australijski rząd zgodził się na wprowadzenie poprawek do projektu ustawy, a Facebook zapowiedział zniesienie blokady treści. [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Ochrona prywatności dzieci – czy pójdziemy śladem Wielkiej Brytanii?
W dniu 2 września 2020 r. ICO (Information Commissioner’s Office – brytyjski odpowiednik polskiego  UODO) opublikował kodeks dla usług online dotyczący właściwego projektowania ze względu na wiek użytkownika. Jego celem jest zapewnienie, aby Internet stał się dla dzieci bezpiecznymi miejscem do nauki i zabawy, mimo że pierwotnie został stworzony jako narzędzie dla osób dorosłych. Idea [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Fanpage i profil użytkownika social media przedmiotami obrotu
Przypuszczam, że gdyby ktoś przeprowadził badania na ten  temat, okazałoby się, że każda większa szanująca się marka na rynku posiada swój fanpage na Facebooku, większość z nich ma Instagrama i niewiele mniej prowadzi Twittera. Trudno się dziwić, że wyżej wymienione portale społecznościowe są tak mocno eksploatowanym kanałem marketingowym, skoro – jeśli wierzyć zachodnim mediom – [...]


REKLAMA & EVENTY
Jak wykorzystać zgodnie z prawem popularność influencera?
W ostatnich czasach jesteśmy świadkami rozwoju ciekawego trendu w zakresie reklamy i promocji towarów i usług w Internecie, wykorzystującego popularność uznanych twórców blogów lub vlogów czy też kont w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, YouTube), których przyjęło się nazywać „influencerami”. Wykorzystywanie zjawiska popularności influencerów wiąże się z dużymi korzyściami dla reklamodawców, pozwala na kierowanie [...]


DOBRA OSOBISTE I KRYZYSY MEDIALNE
Ostrożnie z „lajkowaniem”?
„Lajk” – znak uniesionego kciuka z napisem „Lubię to!” – dokonał rewolucji w mediach społecznościowych. Nigdy wcześniej wyrażenie emocji w sieci nie było tak proste jak teraz, gdy wystarczy zaledwie jedno kliknięcie. Nic dziwnego, że średnie użycie tego przycisku na stronach internetowych wynosi kilkadziesiąt miliardów dziennie, a „lajki” mają już wymiar „mikrowaluty emocjonalnej”.   W [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Idą zmiany w europejskim prawie o ochronie danych osobowych - czas na kary i ochronę dzieci!
Parlament Europejski informuje, że podczas trwających we wtorek rozmów, doszło do zawarcia „silnego kompromisu” z Radą Unii Europejskiej w zakresie prac nad wysokim poziomem ochrony danych osobowych. Prace te, dotyczą rozporządzenia i dyrektywy, które będą przedmiotem głosowania w Komisji Wolności Obywatelskich, Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych. Co zasadniczo przyniosą nowe regulacje? „W przyszłości, przedsiębiorcy którzy naruszą [...]


SKP
Konferencja Pulsu Biznesu pt. Prawne regulacje Public Relations
Dział IP zaprasza na konferencję organizowaną wspólnie z Pulsem Biznesu na temat prawnych regulacji w działaniach PR. 16 grudnia 2015 odbędzie się druga konferencja z cyklu Prawne regulacje Public Relations, której organizatorem jest Puls Biznesu, a partnerem merytorycznym nasza firma.  Prelegentami będą w tym roku:  Milena Bogdanowicz, Katarzyna Ciepiela, Maciej Kubiak oraz Maciej Ślusarek.  Podczas spotkania nasi [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.