Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
REKLAMA & EVENTY
Sposoby walki z marketingiem pasożytniczym
Marketing pasożytniczy (ambush marketing) jest zjawiskiem niejednorodnym, a praktyki określane tym terminem cechuje zróżnicowanie, zarówno pod względem zakresu, natężenia, formy, jak i treści. Nie znaczy to jednak, że przedsiębiorcy nie mają możliwości obrony przed negatywnymi skutkami tego typu działań. Istnieje wiele definicji pojęcia marketingu pasożytniczego. Najbardziej kompleksową nadała Komisja Europejska. Przyjęła, że w ogólnym znaczeniu [...]


REKLAMA & EVENTY
Kindermarketing pod większym nadzorem - co zmienia Karta Ochrony Dzieci w Reklamie?
Przyjęta niedawno (11 września br.) przez Radę Reklamy oraz sygnatariuszy Kodeksu Etyki Reklamy „Karta Ochrony Dzieci w Reklamie” to kolejny dokument samoregulacyjny po opracowaniu „Standardów Reklamy Żywności skierowanej do dzieci” oraz „Standardów Reklamy Piwa”. Stanowi ona załącznik do Kodeksu Etyki Reklamy i jest aktem samoregulacyjnym, opracowanym przez reklamodawców, agencje reklamowe i nadawców. To ważny dokument [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Czy zawód telemarketera podzieli los dinozaurów?
Zawód telemarketera nie budzi z reguły pozytywnych skojarzeń. Chyba każdy z nas zna uczucie irytacji, gdy natarczywy Pan (lub Pani) dzwoni w najmniej odpowiednim momencie z „niezwykle atrakcyjną ofertą”, która zazwyczaj nie dość, że nie jest aż tak korzystna, to w danej chwili w ogóle nas nie interesuje. Z drugiej strony telemarketing to narzędzie, bez [...]


REKLAMA & EVENTY
Czy to koniec mylących reklam?
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przystąpił 25 czerwca  do międzynarodowego porozumienia dotyczącego reklamy online oraz prawa własności intelektualnej (MoU). Kwestia czerpania przychodów z reklam wyświetlanych przy nielegalnych treściach budziła od wielu lat spore kontrowersje, zwłaszcza że nierzadko pojawianie się reklam znanych marek miało charakter ligitimizujący dla portali stron działających z naruszeniem praw własności intelektualnej. [...]


REKLAMA & EVENTY
Umowa sponsorska
W czasach rosnącej popularności sponsoringu jako formy promocji oraz widocznej zależności rozmiaru i powodzenia eventu od wsparcia finansowego podmiotów zewnętrznych, budowanie partnerskiej relacji pomiędzy organizatorem wydarzenia a jego sponsorem ma ogromne znaczenie biznesowe. W praktyce, organizacja eventu to dla organizatora i sponsora gra do jednej bramki, sukces wydarzenia oznacza bowiem zysk dla obu stron i [...]


REKLAMA & EVENTY
Magia reklamy
  Wystarczy się rozejrzeć. Z każdego niemal ekranu, billboardu, okładki i z każdej strony internetowej spoglądają na nas zachwycająco piękni ludzie – młodzi, o nieskazitelnej cerze, perfekcyjnym makijażu i doskonale ułożonych włosach. Czas i codzienność zdają się ich oszczędzać – wszyscy już przestaliśmy koncentrować się na szukaniu na tych zdjęciach zmarszczek, niedoskonałości czy oznak zmęczenia. [...]


REKLAMA & EVENTY
Promocja, głupcze!
Kampania prezydencka Billa Clintona toczyła się pod hasłem "Ekonomia, głupcze". James Carville ,doradca polityczny, wymyślił to hasło, by nigdy prezydent USA podejmując decyzje nie zapominał o ich konsekwencjach dla gospodarki i aby nie umknęła mu waga gospodarki dla dobrostanu wszystkich Amerykanów. Wydaje się to tym istotniejsze, gdy spojrzy się na działania polityków w wielu miejscach [...]


REKLAMA & EVENTY
RODO – czyli rewolucja w ochronie danych osobowych i prywatności w działalności domów mediowych i agencji reklamowych
Takiego scenariusza nie powstydziliby się nawet twórcy „Gry o Tron”. Ludzie i firmy żyją sobie spokojnie, tworzą kampanie reklamowe, profilują użytkowników, targetują behawioralnie, programmatic marketing się rozwija, aukcje RTB (Real-Time Bidding) wydają się niezachwianą przyszłością, co jakiś czas ktoś zrobi viralową kampanię, ktoś tworzy profile użytkowników sklepów internetowych, ktoś wyśle jakiś mailing albo zgubi pendrive. [...]


REKLAMA & EVENTY
Jak wykorzystać zgodnie z prawem popularność influencera?
W ostatnich czasach jesteśmy świadkami rozwoju ciekawego trendu w zakresie reklamy i promocji towarów i usług w Internecie, wykorzystującego popularność uznanych twórców blogów lub vlogów czy też kont w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, YouTube), których przyjęło się nazywać „influencerami”. Wykorzystywanie zjawiska popularności influencerów wiąże się z dużymi korzyściami dla reklamodawców, pozwala na kierowanie [...]


REKLAMA & EVENTY
Fryzura idealna? Komisja etyki reklamy mówi „stop” obiecywaniu cudów
Spot reklamowy promujący linię kosmetyków Nivea Repair&Targeted Care, obiecujący włosy „zdrowsze i piękniejsze niż kiedykolwiek wcześniej” oraz „pierwszą tak precyzyjną regenerację”, w sposób nietyczny wykorzystuje brak doświadczenia i wiedzy konsumentów oraz wprowadza ich w błąd. W związku ze skargą polskiej Spółki Unilever (produkującej m. in. szampony marki Dove), Komisja Etyki Reklamy (KER ) zajmowała się [...]


REKLAMA & EVENTY
Nieoficjalny sponsor „sami wiecie czego”: Marketing pasożytniczy w świecie imprez sportowych
Ledwo zdążymy otrząsnąć się z piłkarskich emocji EURO 2016, a zacznie nas ogarniać sportowe szaleństwo, tym razem w wymiarze olimpijskim. Letnie Igrzyska w Rio startują już 5 sierpnia, na legendarnym stadionie Maracana. Z nimi ruszy lawina sportowych reklam, zaś w tle padnie pytanie o pasożytnictwo i nieuczciwy marketing.   Te wielkie sportowe wydarzenia nie są [...]


REKLAMA & EVENTY
Australijskie, nowe, półsłodkie ... KRRiT karze TVN za reklamę alkoholu
Koale, kangury, słoneczne wzgórza  Jacob’s Creek,  biesiadnicy, świętujący przy suto zastawionym stole, szklankach wody i … pustych kieliszkach. Takie kadry znalazły się w spocie promującym imprezę Dni Australii, nadanym przez TVN w grudniu 2014 roku, o godz. 0:43, w przerwie reklamowej podczas emisji filmu „Ojciec Chrzestny”. Mimo niewątpliwych walorów australijskich obrazków, ta sprawa nie byłaby [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.