Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
MARKA & DESIGN
Marcepan i Marlboro. Czy wykorzystanie w tekście piosenki nazwy popularnej marki papierosów stanowi jej reklamę?
W połowie maja bieżącego roku media obiegła informacja dotycząca decyzji redaktora naczelnego lokalnego, leszczyńskiego Radia Elka – Arkadiusza Wojciechowskiego o zdjęciu z anteny najnowszego utworu Sanah pt. „Marcepan”. Powód? Zdaniem redaktora naczelnego piosenka zawiera treści szkodliwe dla młodych słuchaczy i stoi w sprzeczności z zakazem reklamowania papierosów. Sporny okazał się fragment refrenu piosenki, a konkretnie [...]


REKLAMA & EVENTY
Promocja mocnego alkoholu a influencer marketing
Znana osobowość internetowa publikująca na swoim profilu na Instagramie zdjęcia z najnowszą wersją smakową wódki czy wyświetlające się w sieci filmiki promujące limitowaną edycję whisky. Powszechność tego typu przekazów w social mediach jest niewątpliwa. Reklamowanie alkoholu – szczególnie wysokoprocentowego – jest jednak obarczone bardzo dużym ryzykiem i konsekwencjami w razie stwierdzenia naruszenia przepisów. Regulacja ustawowa [...]


REKLAMA & EVENTY
Zakaz reklamy i promocji nowatorskich wyrobów tytoniowych
Organizacja eventów często wiąże się z koniecznością nawiązania współpracy z podmiotami, które wesprą wydarzenie – przekazując środki finansowe, konkretne towary lub know-how. W zamian za to, organizator imprezy może zaoferować przestrzeń do prowadzenia działań marketingowych i promocyjnych. Taki rodzaj kooperacji określany jest mianem sponsoringu. Choć w większości przypadków prawo nie ingeruje ani w to, kto [...]


FILM, MEDIA & GRY
Reklama wyrobów medycznych – jakie zmiany nastąpią?
Od 26 maja 2022 r. zaczęły obowiązywać nowe przepisy dotyczące wyrobów medycznych. Jest to efekt wejścia w życie nowej ustawy z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych, która ma na celu kompleksowe uregulowanie rynku wyrobów medycznych. Nowa ustawa nakłada na producentów i importerów szereg obowiązków, m.in. w związku z wprowadzeniem wyrobów medycznych do [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Apple kontra media społecznościowe - wielka wojna o prywatność użytkowników
Nowa polityka Apple „Jesteś śledzony” to zwrot znany kiedyś jedynie ze szpiegowskich filmów. Teraz to codzienność praktycznie każdej osoby korzystającej z Internetu. Na pozór jest to transakcja dwustronnie korzystna - firmy internetowe zarabiają na naszych danych (głównie przez sprofilowaną reklamę), a internauci dostają w zamian darmowe usługi (media społecznościowe, skrzynka email czy serwisy informacyjne). W [...]


FILM, MEDIA & GRY
Przekazy handlowe w świetle nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji
1 listopada 2021 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji. Zmiany spowodowane są koniecznością implementacji dyrektywy 2018/1808 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 listopada 2018 r[1]. Oprócz przepisów dotyczących działalności platform udostępniania wideo, czy zmian w zakresie oznaczania treści szkodliwych dla małoletnich, nowe przepisy wprowadzają także pewne zmiany w zakresie przekazów [...]


FILM, MEDIA & GRY
Nowe obowiązki dostawców treści wideo już w listopadzie!
Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji oraz ustawy o kinematografii weszła w życie 1 listopada 2021 r., a wybrane przepisy będą stosowane od dnia 1 stycznia 2022 r. Zmiany spowodowane są koniecznością implementacji dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2018/1808 z dnia 14 listopada 2018 r. [1] Poza uregulowaniem zasad działalności platform udostępniania wideo, nowela porządkuje przepisy dotyczące lokowania produktów, zmienia dopuszczalne limity slotów reklamowych, a także rozszerza obowiązki odnoszące się do oznaczania audycji. Jakie jeszcze zmiany przewidują nowe [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Spór Facebooka z rządem Australii – o co poszło i kto wygrał?
Facebook przez ponad tydzień blokował w Australii treści pochodzące z mediów informacyjnych, manifestując sprzeciw wobec projektu ustawy wprowadzającej opłaty za treści informacyjne. Konfrontacja pomiędzy operatorem największego portalu społecznościowego na świecie a australijskimi władzami zakończyła się zawarciem porozumienia 23 lutego. Australijski rząd zgodził się na wprowadzenie poprawek do projektu ustawy, a Facebook zapowiedział zniesienie blokady treści. [...]


REKLAMA & EVENTY
Loterie na imprezach – kiedy działamy legalnie?
Loterie są bez wątpienia bardzo skutecznym sposobem urozmaicenia wydarzeń biznesowych i marketingowych. Szczypta emocji towarzysząca wyborowi szczęśliwej karteczki, numerka czy wizytówki oraz satysfakcja z możliwej wygranej potrafi przynieść miłe wspomnienia i pozytywne skojarzenia z firmą zlecającą event. Mimo że tego typu gry i zabawy są powszechne, ich organizatorzy często nie zdają sobie sprawy z zagrożeń [...]


REKLAMA & EVENTY
Kindermarketing pod większym nadzorem - co zmienia Karta Ochrony Dzieci w Reklamie?
Przyjęta niedawno (11 września br.) przez Radę Reklamy oraz sygnatariuszy Kodeksu Etyki Reklamy „Karta Ochrony Dzieci w Reklamie” to kolejny dokument samoregulacyjny po opracowaniu „Standardów Reklamy Żywności skierowanej do dzieci” oraz „Standardów Reklamy Piwa”. Stanowi ona załącznik do Kodeksu Etyki Reklamy i jest aktem samoregulacyjnym, opracowanym przez reklamodawców, agencje reklamowe i nadawców. To ważny dokument [...]


MARKA & DESIGN
Beyoncé puts a ring on Beyoncé
Beyoncé Knowles-Carter (znana jako "Beyoncé") to bez wątpienia jedna z największych światowych supergwiazd. Od 2004 roku Beyoncé jest właścicielką znaku towarowego „BEYONCÉ”. Pod wskazanym znakiem towarowym oprócz działalności światowej sławy piosenkarki znajdujemy również odniesienie do produkcji odzieży sprzedawanej między innymi na prowadzonej przez gwiazdę stronie internetowej. Temat podszywania się pod znane marki czy osobistości nie [...]


REKLAMA & EVENTY
Czy to koniec mylących reklam?
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przystąpił 25 czerwca  do międzynarodowego porozumienia dotyczącego reklamy online oraz prawa własności intelektualnej (MoU). Kwestia czerpania przychodów z reklam wyświetlanych przy nielegalnych treściach budziła od wielu lat spore kontrowersje, zwłaszcza że nierzadko pojawianie się reklam znanych marek miało charakter ligitimizujący dla portali stron działających z naruszeniem praw własności intelektualnej. [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.