Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
REKLAMA & EVENTY
Social media – jak je prowadzić, żeby nie mieć problemów z prawem
Obecność w mediach społecznościowych wydaje się być oczywistością w każdej branży. W dzisiejszych czasach ciężko bez nich prowadzić jakiekolwiek działania promocyjne. Warto się jednak zastanowić, w jaki sposób publikować posty i relacje, aby przy okazji nie naruszyć prawa. Prawie wszystkie firmy i agencje działające w branży MICE posiadają swoje profile w social mediach, które prowadzą [...]


REKLAMA & EVENTY
Wirtualne spotkania – jak zadbać o bezpieczeństwo danych?
W erze zagrożenia epidemicznego wirtualne spotkania mocno zyskały na popularności. Rozwój tej formy organizowania szkoleń i konferencji sprawił, że przed agencjami i ich klientami pojawiły się nowe wyzwania dotyczące bezpieczeństwa danych osobowych oraz przygotowania eventów w sposób zgodny z przepisami RODO. Źródłem popularności spotkań wirtualnych i hybrydowych są przede wszystkim zakazy i ograniczenia prawne nakładane [...]


REKLAMA & EVENTY
Event Management - chwal się zrealizowanymi projektami!
Każdy z podmiotów istniejących na rynku powinien funkcjonować według wypracowanej strategii biznesowej. Jednym z jej nieodłącznych elementów są aktywności public relations. Ich celem jest realizacja zewnętrznej komunikacji oraz budowanie relacji z klientami, partnerami biznesowymi, mediami czy influencerami. W tego typu działaniach coraz częściej wykorzystuje się eventy, których organizacja zlecana jest wyspecjalizowanym agencjom.    Sposobów reklamowania [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Wkrótce kodeks RODO dla fotografów
Z początkiem lipca 2020 r. Urząd Ochrony Danych Osobowych poinformował na swojej stronie internetowej o rozpoczęciu prac nad Kodeksem Postępowania RODO dla fotografów. Może okazać się on cennym drogowskazem dla branży fotograficznej, reklamowej, medialnej i rozrywkowej. Właściwie po co nam kodeks? Możliwość, a wręcz zachęta, do tworzenia branżowych kodeksów została wyrażona w samej treści RODO. [...]


REKLAMA & EVENTY
Fotografowanie i filmowanie na eventach, konferencjach... a ochrona wizerunku ich uczestników
Foto- i wideorelacje nawet z najmniejszych imprez, wyjazdów i konferencji to obecnie standardowa praktyka. Materiały tego typu chętnie zamieszczane są na stronach internetowych i na profilach w mediach społecznościowych. Rodzi się jednak pytanie, czy publikacja wizerunku uczestników takich wydarzeń to zawsze działanie legalne? Powyższą problematykę reguluje art. 81 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. [...]


NEW TECH & INNOWACJE
RODO a najnowsze zmiany w kodeksie pracy
W dniu 4 maja 2019 r. weszły w życie przepisy Ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia RODO. Przedmiotowa „Ustawa wdrażająca RODO”, która ma zapewnić prawidłowe stosowanie RODO w polskim prawodawstwie, zmienia około 170 ustaw w zakresie, w jakim ustawy te dotykają problematyki danych osobowych. Wśród tych zmian nie zabrakło nowej odsłony przepisów kodeksu [...]


MARKA & DESIGN
„Czytała Krystyna Czubówna” - kilka słów o ochronie głosu w prawie polskim
Lektorzy, dziennikarze radiowi czy komentatorzy sportowi. Członkowie wszystkich tych profesji, pomimo swojej nierzadko dużej popularności, na ulicy mogą pozostać niezauważeni. Któż bowiem mógłby rozpoznać na ulicy Tomasza Knapika, Macieja Gudowskiego czy Krystynę Czubównę, mimo że głos tych dwóch pierwszych słyszy niemal codziennie w warszawskim autobusie czy metrze? Dzieje się tak, ponieważ są rozpoznawalni ze względu [...]


MARKA & DESIGN
Koniec sporu Lohan vs Take Two czyli o zwycięstwie twórców gry GTA
29 marca 2018 roku Sąd Apelacyjny w Nowym Jorku zakończył kilkuletnią sądową batalię pomiędzy aktorką Lindsay Lohan a firmą Take Two. W 2014 roku aktorka pozwała firmę Take Two, będącą zarazem wydawcą, producentem jak i dystrybutorem gry komputerowej Grand Theft Auto V (GTA V), za rzekome bezprawne wykorzystanie jej wizerunku. W 2016 roku sąd odrzucił [...]


FILM, MEDIA & GRY
Prawna ochrona wizerunku postaci historycznych i fikcyjnych w grach komputerowych
Wizerunek osób historycznych i fikcyjnych co do zasady wiąże się z ochrona prawną, komercyjne wykorzystywanie przez autorów gier będzie wymagało zatem odpowiedniej zgody. Zdarzają się jednak wyjątki. Coraz częściej i chętniej młodzi ludzie swój wolny czas spędzają w wirtualnym świecie. Każdego roku na rynek gier wychodzą nowe pomysły i koncepcje. Ostatnimi czasy możemy zauważyć tendencję [...]


REKLAMA & EVENTY
Magia reklamy
  Wystarczy się rozejrzeć. Z każdego niemal ekranu, billboardu, okładki i z każdej strony internetowej spoglądają na nas zachwycająco piękni ludzie – młodzi, o nieskazitelnej cerze, perfekcyjnym makijażu i doskonale ułożonych włosach. Czas i codzienność zdają się ich oszczędzać – wszyscy już przestaliśmy koncentrować się na szukaniu na tych zdjęciach zmarszczek, niedoskonałości czy oznak zmęczenia. [...]


MARKA & DESIGN
John Lemon vs. John Lennon – Imagine no possessions, I wonder if you can?
W ostatnim czasie burzę medialną wywołała sprawa katowickiej spółki „John Lemon”, którą pozwała przed holenderskim sądem Yoko Ono Lennon. Wdowa po muzyku zarzucała spółce naruszenie jej dóbr osobistych oraz praw do znaku towarowego „John Lennon”. Do rozwiązania sprawy przez sąd jednakże nie doszło, gdyż spór zakończył się ugodą. Gdyby jednak doszło do rozstrzygnięcia sądowego, czy [...]


DOBRA OSOBISTE I KRYZYSY MEDIALNE
Wizerunki osób utrwalone na eventach: zasady wykorzystywania
Każdy organizator eventu korporacyjnego, koncertu, imprezy plenerowej, konferencji itp. prędzej czy później musi zmierzyć się z kwestią wykorzystania wizerunku  uczestników, niezależnie od tego, czy są to artyści, prelegenci, personel obsługujący, czy sami goście. Przede wszystkim należy podkreślić, że prawo do wizerunku należy do dóbr osobistych, które przysługują każdemu człowiekowi i podlegają ochronie wynikającej z przepisów [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.