Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
Wygaśnięcie nieużywanego znaku towarowego na przykładzie sprawy „Lorenz Switzerland AG v. Alkohole Lajkonik Łukasz Bylica” - wyrok Sądu UE ws. T-469/24

Rejestrując znak towarowy, bardzo ważne jest, aby pamiętać o dokładnym określeniu usług i towarów, w których zakresie realnie będzie prowadzona działalność z wykorzystaniem rejestrowanego znaku.  Jeżeli natomiast wskazany przez nas zakres usług i towarów okaże się być zbyt szeroki, w związku z prowadzeniem działalności wyłącznie w części wskazanych usług i towarów, możemy utracić prawo ochronne [...]
Krok bliżej w stronę ram prawnych sztucznej inteligencji - Rezolucje Parlamentu Europejskiego z dnia 20 października 2020 r.

Wstęp Sztuczna inteligencja (SI) otacza nas z każdej strony: od telefonów komórkowych, przez wszelkiego rodzaju usługi on-line aż po autonomiczne samochody. SI i produkty w nią wyposażane mają liczne grono zwolenników, ale również osób uważniej, czasem z niepokojem przyglądającym się tworzonym rozwiązaniom. Trudno się dziwić, kiedy to docierają do nas informacje na temat kolejnego wypadku [...]
Roszczenie informacyjne i inne ułatwienia służące uprawnionemu w razie naruszenia jego praw własności intelektualnej

Od 1 lipca 2020 roku funkcjonujemy w nowej rzeczywistości – wszystkie sprawy dotyczące własności intelektualnej, które dotychczas trafiały do sądów okręgowych w całej Polsce, według przepisów o właściwości miejscowej, teraz kierowane są do Poznania, Gdańska, Lublina lub Warszawy, do wyspecjalizowanych wydziałów ds. własności intelektualnej. Zmiany mają istotny charakter. Poza kwestiami organizacyjnymi, do Kodeksu postępowania cywilnego [...]
Zapach jako znak towarowy?

Nieustający rozwój konsumpcjonizmu oraz wprowadzanie coraz to nowych produktów i usług powoduje, że producenci szukają skutecznych metod promocji przyczyniających się do zwiększenia zysków i poszerzenia portfolia klientów. Do promocji coraz chętniej wykorzystywane są kolor, kształt, smak czy zapach, tworzące tzw. strategię marketingową sensoryczną, zwaną także strategią marketingową pięciu zmysłów. Zapach uważany jest za czynnik, który [...]
Prawo własności intelektualnej w Chinach, obraz rzeczywisty

O prawie własności intelektualnej w Chinach mówi się dużo, chociaż zazwyczaj niedokładnie i anegdotycznie. Są to przeważnie drwiące i wyolbrzymione opinie, oparte na niesprawdzonych danych. Najbardziej obecne w zbiorowej świadomości są historie o dużej ilości fatalnej jakości podróbek sprzedawanych na lokalnych targach i zalewających rynki całego świata. Faktem jest jednak, że w ostatnich latach Chiny [...]
Coronavirus znakiem towarowym

Specyficzny czas spowodowany wprowadzeniem stanu pandemii wywołanego koronawirusem SARS-CoV-2 ma wpływ na wiele aspektów codziennego, zawodowego i gospodarczego życia społeczeństwa. Powyższe znalazło również odzwierciedlenie w znakach towarowych. Od lutego 2020 roku do urzędów wpływają coraz to nowe wnioski o zarejestrowanie prawa wyłącznego na oznaczenia nawiązujące – zarówno warstwą słowną, jak i graficzną – do koronawirusa SARS-CoV-2. Historia [...]
Rewolucja przed nami - O wyspecjalizowanych sądach ds. własności intelektualnej, cz.1

To już pewne - od 1 lipca 2020 r. w życie wejdą nowe przepisy, na podstawie których utworzone zostaną, w ramach odrębnych wydziałów w czterech (najprawdopodobniej, choć ta liczba może jeszcze wzrosnąć) sądach okręgowych i dwóch sądach apelacyjnych w Polsce, wyspecjalizowane sądy ds. własności intelektualnej. Nowe jednostki w sądach Celem nowelizacji jest doprowadzenie do powstania [...]
Czy sprzedaż używanych książek elektronicznych (e-booków) wymaga zgody twórcy?

Wprawdzie e-booki stanowią zaledwie ok. 3 - 6 %[1] rynku książki w Polsce, jednak zgodnie z publicznie udostępnionymi danymi osoby wybierające książkę w wersji cyfrowej czytają niemal trzykrotnie więcej, niż czytelnicy książek drukowanych. W tym miejscu nasuwa się pytanie – czy można nabyć w sposób zgodny z prawem używane e-booki? Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej: [...]
Jakimi zasadami rządzi się gra komputerowa? Perspektywa IP

Gry komputerowe są bez wątpienia specyficznym przedmiotem praw własności intelektualnej. Mogą być bowiem, tradycyjnie, czytane jak książka, słuchane jak radio, oglądane jak film, czy badane jak obraz. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań software-owych i dedykowanych urządzeń hardware-owych, potrafią także przenieść gracza do wirtualnej rzeczywistości, w której ma on szansę toczyć swoje rozgrywki z innymi zawodnikami. Wielowymiarowość [...]
Adidas przegrywa przed Sądem Unii Europejskiej wyłączność na „trzy paski”. Praktyczne aspekty orzeczenia z dnia 19 czerwca br.

Opinię publiczną (i to nie tylko prawniczą) w zeszłym tygodniu zelektryzowało orzeczenie unijnego Sądu w sprawie znaku towarowego Adidasa przedstawiającego, charakterystyczne dla tej marki, trzy paski. W wyniku tego orzeczenia (wyrok Sądu z dnia 19 czerwca 2019 roku, sygn. akt T – 307/17) została podtrzymana decyzja Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) unieważniająca udzielone [...]
„Czytała Krystyna Czubówna” - kilka słów o ochronie głosu w prawie polskim

Lektorzy, dziennikarze radiowi czy komentatorzy sportowi. Członkowie wszystkich tych profesji, pomimo swojej nierzadko dużej popularności, na ulicy mogą pozostać niezauważeni. Któż bowiem mógłby rozpoznać na ulicy Tomasza Knapika, Macieja Gudowskiego czy Krystynę Czubównę, mimo że głos tych dwóch pierwszych słyszy niemal codziennie w warszawskim autobusie czy metrze? Dzieje się tak, ponieważ są rozpoznawalni ze względu [...]
Czy to naprawdę CH@NEL? - słów parę o dobrach luksusowych w Internecie

„You are in desperate need of Chanel” – to słowa Nigela (Stanley Tucci) z filmu “Diabeł ubiera się u Prady”, skierowane do otulonej modrym swetrem wystraszonej światem mody Andrei (Anne Hathaway). Dzisiejszy świat przesiąknięty jest potrzebą bogacenia się, podążania za trendami i aspirowaniem do luksusowego stylu życia. Często zdarza się, że akcesoria słynnych projektantów czy nawet [...]
1 2 3 4

Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.