Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
NEW TECH & INNOWACJE
Odpowiedzialność za działania sztucznej inteligencji w Europie
Ostatnie lata obfitują w dynamiczny rozwój technologii oraz rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, a wykorzystujące ją urządzenia, narzędzia informatyczne czy aplikacje trafiają do coraz szerszego grona odbiorców. Chociaż w wielu obszarach sztuczna inteligencja przewyższa możliwości przeciętnego człowieka, w dalszym ciągu oparte o nią rozwiązania nie są niezawodne, w efekcie czego w niektórych przypadkach ich działanie [...]


REKLAMA & EVENTY
Wirtualne spotkania – jak zadbać o bezpieczeństwo danych?
W erze zagrożenia epidemicznego wirtualne spotkania mocno zyskały na popularności. Rozwój tej formy organizowania szkoleń i konferencji sprawił, że przed agencjami i ich klientami pojawiły się nowe wyzwania dotyczące bezpieczeństwa danych osobowych oraz przygotowania eventów w sposób zgodny z przepisami RODO. Źródłem popularności spotkań wirtualnych i hybrydowych są przede wszystkim zakazy i ograniczenia prawne nakładane [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Projekt ustawy „o ochronie wolności słowa w internetowych serwisach społecznościowych”. Czyli w 10 punktach o tym, jak politycy chcą decydować, co można pisać i czego nie można usunąć.
W dniu 29 września 2021 r. na stronach Rządowego Centrum Legislacji opublikowano zapowiadany projekt ustawy „o ochronie wolności słowa w internetowych serwisach społecznościowych”. Według deklaracji zawartych w tekście ustawy, akt ten ma m.in. „wspierać wolność wypowiedzi”, „zapewniać prawo do prawdziwiej informacji” oraz „zapewniać przestrzeganie przez serwisy społecznościowe wolności do wyrażania poglądów i wolności komunikowania się”. [...]


MARKA & DESIGN
Spór o „Satan shoes”, czyli o próbie ochrony znaku towarowego Nike i zakresie swobody w modyfikowaniu produktów projektantów
MSCHF, kolektyw artystyczny z Brooklynu, przerobił i sprzedał 666 par butów modelu Air Max 97. W podeszwie „Satan shoes” znajdowała się kropla ludzkiej krwi, przy sznurówkach pentagramy, a na boku został wyszyty biblijny cytat: „Luke 10:18”. Nike pozwało MSCHF za wykorzystanie ich znaku towarowego i domagało się odszkodowania za poniesione straty wizerunkowe. Sprawa nie ustanowiła jednak [...]


REKLAMA & EVENTY
Jak skutecznie przełożyć imprezę na późniejszy termin?
Dzień 4 marca 2020 r. branża MICE zapamięta na długo. To właśnie wtedy w Polsce rozpoczęła się fala zachorowań na COVID-19. Wraz z ogłoszeniem – 20 marca ub.r. – stanu epidemii, rząd wprowadził restrykcyjne ograniczenia, w tym w zakresie gromadzenia się ludności. Co oczywiste wiązało się to m.in. z zakazem organizowania eventów, konferencji, wydarzeń kulturalnych [...]


MODA, KULTURA & SZTUKA
Weryfikacja zawartych umów o dzieło sposobem na uniknięcie sankcji finansowych wynikających z przeprowadzonych kontroli ZUS
Od 1 stycznia 2021 roku wchodzi w życie obowiązek informowania Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (dalej: „ZUS”) o zawarciu umowy o dzieło. Od nowego roku zamawiający będą mieli 7 dni od dnia zawarcia umowy o dzieło na poinformowanie ZUS o tym fakcie. Nowa regulacja ma umożliwić ZUS prowadzenie ewidencji zawieranych umów, zwiększyć skuteczność pomocy osobom, które obecnie [...]


FILM, MEDIA & GRY
Produkcja filmowa w czasie COVID-19
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii wykonanie działalności przez podmioty zajmujące się produkcją filmów kinowych, nagrań wideo, programów telewizyjnych (seriali telewizyjnych, programów dokumentalnych) i reklam telewizyjnych oraz związanej z nią działalności postprodukcyjnej (działalności sklasyfikowanej w klasach [...]


REKLAMA & EVENTY
Koszty pandemii: Jak rozliczyć wydatki na organizację eventu, który się nie odbył?
Pandemia jako siła wyższa nie pozwala swobodnie zrezygnować z wykonania każdej usługi czy dzieła przyjętych do realizacji przed wybuchem pandemii. Będzie to możliwe jedynie wówczas, kiedy między brakiem możliwości wykonania zamówienia a siłą wyższą istnieje ścisły związek, a strony umowy pomimo wykazania się najwyższą starannością w celu zminimalizowania skutków siły wyższej, nie są w stanie [...]


REKLAMA & EVENTY
Loterie na imprezach – kiedy działamy legalnie?
Loterie są bez wątpienia bardzo skutecznym sposobem urozmaicenia wydarzeń biznesowych i marketingowych. Szczypta emocji towarzysząca wyborowi szczęśliwej karteczki, numerka czy wizytówki oraz satysfakcja z możliwej wygranej potrafi przynieść miłe wspomnienia i pozytywne skojarzenia z firmą zlecającą event. Mimo że tego typu gry i zabawy są powszechne, ich organizatorzy często nie zdają sobie sprawy z zagrożeń [...]


REKLAMA & EVENTY
Odpowiedzialność organizatora za wypadki w czasie eventów i wyjazdów incentive. Jak chronić interes agencji?
Każda agencja organizująca eventy czy wyjazdy incentive musi zrealizować szereg działań, dzięki którym bezpieczeństwo ich uczestników będzie stało na najwyższym poziomie. Organizacja eventów oraz wyjazdów incentive wymaga zadbania o każdy detal związany z kwestią bezpieczeństwa. Niestety, nawet najlepsze planowanie nie zawsze jest w stanie uchronić organizatora przed powstaniem ewentualnych szkód oraz konsekwencji finansowych z tym [...]


REKLAMA & EVENTY
Kindermarketing pod większym nadzorem - co zmienia Karta Ochrony Dzieci w Reklamie?
Przyjęta niedawno (11 września br.) przez Radę Reklamy oraz sygnatariuszy Kodeksu Etyki Reklamy „Karta Ochrony Dzieci w Reklamie” to kolejny dokument samoregulacyjny po opracowaniu „Standardów Reklamy Żywności skierowanej do dzieci” oraz „Standardów Reklamy Piwa”. Stanowi ona załącznik do Kodeksu Etyki Reklamy i jest aktem samoregulacyjnym, opracowanym przez reklamodawców, agencje reklamowe i nadawców. To ważny dokument [...]


NEW TECH & INNOWACJE
Tajemnica przedsiębiorstwa - najcenniejszym aktywem?
Tajemnicę przedsiębiorstwa określa się jako walutę nowoczesnej gospodarki. Tak opisuje ją Dyrektywa UE 2016/943 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony niejawnego know-how i niejawnych informacji handlowych przed ich bezprawnym pozyskaniem, wykorzystaniem i ujawnianiem. Przedsiębiorcy nierzadko zapominają, jak ważna jest jej ochrona. Obowiązujące od niedawna nowe przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oferują [...]


Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.