Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
Wygaśnięcie nieużywanego znaku towarowego na przykładzie sprawy „Lorenz Switzerland AG v. Alkohole Lajkonik Łukasz Bylica” - wyrok Sądu UE ws. T-469/24

Rejestrując znak towarowy, bardzo ważne jest, aby pamiętać o dokładnym określeniu usług i towarów, w których zakresie realnie będzie prowadzona działalność z wykorzystaniem rejestrowanego znaku.  Jeżeli natomiast wskazany przez nas zakres usług i towarów okaże się być zbyt szeroki, w związku z prowadzeniem działalności wyłącznie w części wskazanych usług i towarów, możemy utracić prawo ochronne [...]
Baron narkotykowy czy „Robin Hood Kolumbii” – wyrok Sądu UE ws. T-255/23

17 kwietnia 2024 r. Sąd Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie odmowy rejestracji oznaczenia „Pablo Escobar” jako unijnego znaku towarowego ze względu na jego sprzeczność z porządkiem publicznym oraz dobrymi obyczajami (sygn. T-255/23). Oznaczenie słowne „Pablo Escobar” próbowała zarejestrować w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej Spółka Escobar Inc., z siedzibą w Guayna na wyspie [...]
Znów można rejestrować znaki towarowe, wzory przemysłowe i wynalazki za 1/4 ceny

Jeżeli: jesteś małym lub średnim przedsiębiorcą masz siedzibę w jednym z państw członkowskich UE lub w Ukrainie posiadasz niezarejestrowane dotychczas prawa własności intelektualnej (np. nazwy, logotypy, opakowania produktów) możesz skorzystać z tegorocznej edycji dofinansowania w ramach Funduszu UE na rzecz MŚP. SKP wspiera klientów w składaniu wniosków o dofinansowanie, jak również w całym procesie uzyskania [...]
Fundusz MŚP, czyli dotacje na ochronę praw własności przemysłowej

Tegoroczna edycja Funduszu UE na rzecz MŚP pozwala na uzyskanie ochrony praw własności przemysłowej – w tym rejestrację znaków towarowych, wzorów i patentów - za około 1/4 kosztów urzędowych. Fundusz MŚP Ideas Powered for business na 2023 rok Fundusz MŚP Ideas Powered for business to program przyznawania dotacji utworzony w celu ochrony praw własności intelektualnej [...]
Islandia jako znak towarowy – czy można zastrzec nazwę kraju?

Właśnie tego zagadnienia dotyczy spór toczący się od ponad ośmiu lat pomiędzy brytyjską grupą supermarketów „Iceland” a krajem Islandią. W tej sprawie w dniu 9 września 2022 r. odbyła się  pierwsza w historii ustna rozprawa przed Wielką Izbą EUIPO. Postępowanie dotyczy złożonych przez islandzkie Ministerstwo Spraw Zagranicznych wniosków o unieważnienie unijnych znaków towarowych:  (R 1613/2019-G) [...]
Miley Cyrus jako unijny znak towarowy? Czyli o rejestracji imion i nazwisk

Znana amerykańska piosenkarka Miley Cyrus może zarejestrować swoje imię i nazwisko jako unijny znak towarowy. Do takiego wniosku doszedł w czerwcu Sąd Unii Europejskiej, po tym jak poprzednio Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), z uwagi na konflikt z marką CYRUS, odmówił artystce rejestracji. Imię i nazwisko jako znak towarowy Zarówno polskie, jak i [...]
Czym jest „El Clasico”? Czyli o nieudanej próbie zarejestrowania znaku towarowego.

El Clasico, czyli potyczki Realu Madryt z FC Barceloną to coś więcej niż mecz. To starcie niepodległościowych dążeń Katalonii z hiszpańskim centralizmem. To symbol rywalizacji, okazja do spotkań, źródło (nie tylko sportowych) emocji. Ale nie znak towarowy. Do takiego wniosku doszedł Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej, z którym zgodził się Sąd Unii Europejskiej w [...]
Bony własności intelektualnej dla MŚP – czyli jak otrzymać 50% zwrotu kosztów zgłoszenia znaków towarowych/wzorów przemysłowych

Od 11 stycznia 2021 r. Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wraz z Komisją Europejską rozpoczął nabór wniosków w ramach programu The Ideas Powered for Business SME Fund, który ma na celu wsparcie europejskich małych i średnich przedsiębiorców (MŚP) w dostępie do praw własności intelektualnej. W ramach programu MŚP mogą złożyć wnioski o dotację [...]
Zapach jako znak towarowy?

Nieustający rozwój konsumpcjonizmu oraz wprowadzanie coraz to nowych produktów i usług powoduje, że producenci szukają skutecznych metod promocji przyczyniających się do zwiększenia zysków i poszerzenia portfolia klientów. Do promocji coraz chętniej wykorzystywane są kolor, kształt, smak czy zapach, tworzące tzw. strategię marketingową sensoryczną, zwaną także strategią marketingową pięciu zmysłów. Zapach uważany jest za czynnik, który [...]
Po co nam wzór przemysłowy? – case study dotyczące paneuropejskiego zabezpieczenia roszczeń ochrony designu produktu

Na podstawie case study z naszej praktyki ochrony własności intelektualnej wyjaśniamy, na czym polega zabezpieczenie roszczeń dotyczących wzorów wspólnotowych na terytorium Unii Europejskiej i jak wykorzystać instrumenty prawa unijnego w skutecznej ochronie designu produktów.   Kancelaria w ostatnim czasie reprezentowała Klienta będącego jednym z największych producentów sprzętu AGD oraz RTV na świecie. Podmiot trzeci – [...]
Adidas przegrywa przed Sądem Unii Europejskiej wyłączność na „trzy paski”. Praktyczne aspekty orzeczenia z dnia 19 czerwca br.

Opinię publiczną (i to nie tylko prawniczą) w zeszłym tygodniu zelektryzowało orzeczenie unijnego Sądu w sprawie znaku towarowego Adidasa przedstawiającego, charakterystyczne dla tej marki, trzy paski. W wyniku tego orzeczenia (wyrok Sądu z dnia 19 czerwca 2019 roku, sygn. akt T – 307/17) została podtrzymana decyzja Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) unieważniająca udzielone [...]
Prostota sekwencji dwóch dźwięków to za mało na unijny dźwiękowy znak towarowy.

Brazylijska grupa medialna Globo Comunicação e Participações złożyła skargę przeciwko Urzędowi Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) na odmowę rejestracji unijnego znaku towarowego w postaci oznaczenia dźwiękowego (Wyrok TSUE z 13.9.2016 r. w sprawie T-408/15.). Podstawą bezwzględnej odmowy rejestracji stała się… prostota sekwencji dwóch dźwięków.   Historia zaczęła się 28 kwietnia 2014 r., kiedy to [...]
1 2

Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.