Ten blog korzysta z plików cookies na zasadach określonych tutaj
Zamknij
Wygaśnięcie nieużywanego znaku towarowego na przykładzie sprawy „Lorenz Switzerland AG v. Alkohole Lajkonik Łukasz Bylica” - wyrok Sądu UE ws. T-469/24

Rejestrując znak towarowy, bardzo ważne jest, aby pamiętać o dokładnym określeniu usług i towarów, w których zakresie realnie będzie prowadzona działalność z wykorzystaniem rejestrowanego znaku.  Jeżeli natomiast wskazany przez nas zakres usług i towarów okaże się być zbyt szeroki, w związku z prowadzeniem działalności wyłącznie w części wskazanych usług i towarów, możemy utracić prawo ochronne [...]
Baron narkotykowy czy „Robin Hood Kolumbii” – wyrok Sądu UE ws. T-255/23

17 kwietnia 2024 r. Sąd Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie odmowy rejestracji oznaczenia „Pablo Escobar” jako unijnego znaku towarowego ze względu na jego sprzeczność z porządkiem publicznym oraz dobrymi obyczajami (sygn. T-255/23). Oznaczenie słowne „Pablo Escobar” próbowała zarejestrować w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej Spółka Escobar Inc., z siedzibą w Guayna na wyspie [...]
Znów można rejestrować znaki towarowe, wzory przemysłowe i wynalazki za 1/4 ceny

Jeżeli: jesteś małym lub średnim przedsiębiorcą masz siedzibę w jednym z państw członkowskich UE lub w Ukrainie posiadasz niezarejestrowane dotychczas prawa własności intelektualnej (np. nazwy, logotypy, opakowania produktów) możesz skorzystać z tegorocznej edycji dofinansowania w ramach Funduszu UE na rzecz MŚP. SKP wspiera klientów w składaniu wniosków o dofinansowanie, jak również w całym procesie uzyskania [...]
Uwaga na fałszywe wezwania z Urzędu Patentowego

Jak informowaliśmy już na blogu, wszyscy Klienci Urzędu Patentowego RP (a zwłaszcza przedsiębiorcy) powinni zachować szczególną czujność z uwagi na powtarzające się próby wyłudzeń środków pieniężnych. Rejestry znaków towarowych i wzorów przemysłowych są jawne, stąd nieuczciwe podmioty mogą łatwo zweryfikować, kto w ostatnim czasie dokonał zgłoszenia i spodziewa się od Urzędu Patentowego pisma z decyzją [...]
Gdy zmieniasz Ferrari na Twingo, czyli o wykorzystaniu znaków towarowych w piosence

Na ustach świata show-biznesu pojawiła się wczoraj kolumbijska piosenkarka Shakira. Artystka, podczas występu w ramach Bzrp Music Sessions, zaśpiewała: „You traded a Ferrari for a Twingo, you traded a Rolex for a Casio” – co w polskim tłumaczeniu oznacza: „Wymieniłeś Ferrari na Twingo, zamieniłeś Rolexa na Casio”. Z kontekstu, w jakim została wykonana piosenka, jasno [...]
Islandia jako znak towarowy – czy można zastrzec nazwę kraju?

Właśnie tego zagadnienia dotyczy spór toczący się od ponad ośmiu lat pomiędzy brytyjską grupą supermarketów „Iceland” a krajem Islandią. W tej sprawie w dniu 9 września 2022 r. odbyła się  pierwsza w historii ustna rozprawa przed Wielką Izbą EUIPO. Postępowanie dotyczy złożonych przez islandzkie Ministerstwo Spraw Zagranicznych wniosków o unieważnienie unijnych znaków towarowych:  (R 1613/2019-G) [...]
Miley Cyrus jako unijny znak towarowy? Czyli o rejestracji imion i nazwisk

Znana amerykańska piosenkarka Miley Cyrus może zarejestrować swoje imię i nazwisko jako unijny znak towarowy. Do takiego wniosku doszedł w czerwcu Sąd Unii Europejskiej, po tym jak poprzednio Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), z uwagi na konflikt z marką CYRUS, odmówił artystce rejestracji. Imię i nazwisko jako znak towarowy Zarówno polskie, jak i [...]
Spór o „Satan shoes”, czyli o próbie ochrony znaku towarowego Nike i zakresie swobody w modyfikowaniu produktów projektantów

MSCHF, kolektyw artystyczny z Brooklynu, przerobił i sprzedał 666 par butów modelu Air Max 97. W podeszwie „Satan shoes” znajdowała się kropla ludzkiej krwi, przy sznurówkach pentagramy, a na boku został wyszyty biblijny cytat: „Luke 10:18”. Nike pozwało MSCHF za wykorzystanie ich znaku towarowego i domagało się odszkodowania za poniesione straty wizerunkowe. Sprawa nie ustanowiła jednak [...]
Czym jest „El Clasico”? Czyli o nieudanej próbie zarejestrowania znaku towarowego.

El Clasico, czyli potyczki Realu Madryt z FC Barceloną to coś więcej niż mecz. To starcie niepodległościowych dążeń Katalonii z hiszpańskim centralizmem. To symbol rywalizacji, okazja do spotkań, źródło (nie tylko sportowych) emocji. Ale nie znak towarowy. Do takiego wniosku doszedł Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej, z którym zgodził się Sąd Unii Europejskiej w [...]
Sposoby walki z marketingiem pasożytniczym

Marketing pasożytniczy (ambush marketing) jest zjawiskiem niejednorodnym, a praktyki określane tym terminem cechuje zróżnicowanie, zarówno pod względem zakresu, natężenia, formy, jak i treści. Nie znaczy to jednak, że przedsiębiorcy nie mają możliwości obrony przed negatywnymi skutkami tego typu działań. Istnieje wiele definicji pojęcia marketingu pasożytniczego. Najbardziej kompleksową nadała Komisja Europejska. Przyjęła, że w ogólnym znaczeniu [...]
Kiedy będzie obiad? Prawna ochrona przepisu kulinarnego

Gotowanie i sztuka kulinarna z dnia na dzień zyskują na popularności, a tworzenie nowych potraw staje się hobby wielu osób. W księgarniach pojawiają się coraz to nowsze publikacje, a w Internecie możemy znaleźć niezliczoną ilość blogów poświęconych przygotowywaniu najróżniejszych potraw. Kto z nas w swej kulinarnej karierze nie przeglądał książek kucharskich, czy stron internetowych w poszukiwaniu obiadu [...]
Zapach jako znak towarowy?

Nieustający rozwój konsumpcjonizmu oraz wprowadzanie coraz to nowych produktów i usług powoduje, że producenci szukają skutecznych metod promocji przyczyniających się do zwiększenia zysków i poszerzenia portfolia klientów. Do promocji coraz chętniej wykorzystywane są kolor, kształt, smak czy zapach, tworzące tzw. strategię marketingową sensoryczną, zwaną także strategią marketingową pięciu zmysłów. Zapach uważany jest za czynnik, który [...]
1 2 3 4

Chcesz być informowany o najnowszych wpisach na blogu?

  • - Podaj adres e-mail i otrzymuj informację o nowym wpisach na blogu SKP/IPblog prosto na Twoją skrzynkę
  • - Nie będziemy wysłać Ci spamu

Administratorem Twoich danych osobowych jest SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk sp.k. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ks. Skorupki 5, 00-546 Warszawa.

Szanujemy Twoją prywatność dlatego przekazane nam dane nie będą przetwarzane i udostępniane poza SKP w innych celach niż ujęte w Regulaminie Serwisu. Szczegółowe postanowienia dotyczące naszego IP Bloga, w tym katalog Twoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdziecie Państwo w Polityce Prywatności.